وب‌سایت دیلی بیست به نقل از مقامات آمریکایی؛

دولت ترامپ برای اعزام ناو به منطقه، اطلاعات مرتبط با ایران را اغراق‌آمیز جلوه می‌دهد

دولت ترامپ برای اعزام ناو به منطقه، اطلاعات مرتبط با ایران را اغراق‌آمیز جلوه می‌دهد
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 - 12:18

به نوشته دیلی بیست، مقامات آمریکایی به این وب‌سایت گفته‌اند جان بولتون و سایر اعضای جنگ‌طلب دولت ترامپ اطلاعات مرتبط با حمله احتمالی ایران به اهداف آمریکا را بزرگ جلوه می‌دهند و درباره وجود چنین تهدیدهایی اغراق می‌کنند.

العالم _ آمریکا

شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد این کشور در واکنش به آنچه هشدارهای تهدیدآمیز از سوی ایران می‌نامد، ناوگروه و بمب‌افکن به خلیج‌فارس اعزام می‌کند؛ اقدامی که احتمال بروز تنش نظامی با تهران را افزایش می‌دهد. اما چندین منبع نزدیک به این شورا می‌گویند دولت ترامپ، تهدید حمله احتمالی ایران و یا متحدانش را به اهدافی در عراق و یا سواحل یمن بزرگ جلوه می‌دهد و این تهدید را جدی‌تر از واقعیت به نمایش می‌گذارد.

یک مقام دولت آمریکا در این خصوص می‌گوید دولت آمریکا به این اطلاعات، واکنشی خارج از عرف نشان می‌دهد. منبع دوم نیز معتقد است اقداماتی که به‌خصوص از سوی دولت آمریکا به اجرا گذاشته می‌شود، شرایط را برای یک تنش احتمالی آماده می‌کند. به گفته او، اطلاعات دریافت‌شده از سوی دولت آمریکا تنها بر این موضوع تأکید دارد که ممکن است یکی از متحدان سطح‌پایین ایران، در محاسبات خود دچار اشتباه شود و تنش‌ها را تشدید کند. این منابع معتقدند دولت ترامپ می‌خواهد با این واکنش تند، پیامی شفاف را برای تهران مخابره کند.

پربیننده ترین خبرها