در گفتگو با العالم مطرح شد؛

توضیحات انصارالله درباره علت عقب نشینی از الحدیده + فیلم

شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 14:38

محمد البخیتی، از رهبران جنبش انصار الله یمن گفت: عقب نشینی یک جانبه نیروهای یمنی از بندر الحدیده نتیجه شکست سازمان ملل در واداشتن مزدوران متجاوز به عقب نشینی همزمان بر اساس توافق نامه سوئد است.

العالم - یمن

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله به شبکه خبری العالم گفت: همه می دانند که ما در مذاکرات سوئد خواستار آتش بس در همه جبهه ها بودیم اما کشورهای متجاوز و مزدورانشان با این مسأله مخالفت کردند در نهایت به راه حل جزئی و محدود در الحدیده رضایت دادند.

البخیتی افزود: "پس از آن، مذاکرات طولانی برای اجرای توافق سوئد آغاز شد اما در نهایت فقط بر سر عقب نشینی محدود از بنادر سه گانه در مقابل عقب نشینی مزدوران متجاوز از انبارهای گندم دریای سرخ توافق شد".

وی تصریح کرد: پس از امضای توافق نامه، کشورهای متجاوز و مزدوران آنها شروع به وقت کشی در اجرای توافق نامه کردند، لذا ما از دو ماه قبل به طور یک جانبه شروع به عقب نشینی کردیم. اما سازمان ملل ترجیح می داد این عقب نشینی، دو جانبه و همزمان باشد. این سازمان طی دو ماه گذشته سعی کرد کشورهای متجاوز و مزدوران آنها را به عقب نشینی وادارد اما نتوانست لذا پیشنهاد ما را پذیرفت.

البخیتی در ادامه گفت: عقب نشینی یک جانبه از امروز شروع می شود.

وی تأکید کرد این طرح با اینکه عقب نشینی در مقابل مزدوران به نظر می رسد اما در عین حال نشان می دهد که انصارالله علاقه فراوانی به راه حل فراگیر دارد و این کشورهای متجاوز و مزدوران آنها هستند که در این مسیر اختلال ایجاد کرده اند چون می دانند که اجرای توافق الحدیده، مقدمه انتقال به مرحله بعدی یعنی توقف کامل جنگ و حل سیاسی بحران یمن است و آنها این را نمی خواهند.

پربیننده ترین خبرها