بازداشت بیش از ۹۰۰ فلسطینی ظرف دو ماه گذشته

بازداشت بیش از ۹۰۰ فلسطینی ظرف دو ماه گذشته
يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 22:58

نظامیان رژیم صهیونیستی طی ماه‌های مارس و آوریل، 905 فلسطینی از جمله 133 کودک را در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی بازداشت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

کمیته اسرای فلسطین، جمعیت اسرای فلسطین و سازمان حقوق بشر دامیر روز یکشنبه گزارش مشترکی را درباره تعداد بازداشتی‌‌های فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی طی ماه‌های مارس و آوریل سال جاری میلادی منتشر و اعلام کردند که در مجموع ۹۰۵ نفر از فلسطینیان در این دو ماه بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در ادامه این گزارش مشترک آمده که از این میان، ۱۳۳ نفر از بازداشت‌شدگان کودک و ۲۳ نفر زن هستند.

رژیم صهیونیستی همچنین بدون ارائه هیچ سند و اتهامی، 112 فلسطینی را طی این مدت در چارچوب قانون «بازداشت اداری» بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون 5 هزار و 700 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می‌برند. 250 نفر از این تعداد زندانی فلسطینی را کودکان و 45 تن را زنان تشکیل می دهند. 500 فلسطینی هم در چارچوب قانون بازداشت اداری زندانی هستند.

دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در چارچوب قانون بازداشت اداری می‌توانند فلسطینیان را بدون ارائه هیچ سند و مدرک، حتی بدون طرح اتهام مشخصی تا پنج سال زندانی کنند.

پربیننده ترین خبرها