از سرگیری گفتگوها میان ارتش سودان و معترضان

از سرگیری گفتگوها میان ارتش سودان و معترضان
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 02:37

یک سخنگوی جنبش اعتراضی سودان اعلام کرد گفتگوهای میان ارتش و معترضان درباره انتقال سیاسی قدرت از روز دوشنبه از سرگرفته خواهد شد.

العالم - آفریقا

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ رشید السید سخنگوی ائتلاف آزادی و تغییر سودان گفت نشستی که قرار بود میان جنبش معترضان و شورای انتقالی نظامی سودان برگزار شد ، با یک روز تاخیر و روز دوشنبه تشکیل خواهد شد.

السید به علل تعویق تشکیل نشست اشاره ای نکرد اما منابع وابسته به ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کردند یکی از گروههای وابسته به این ائتلاف خواستار تعویق نشست با هدف تکمیل مشورت های داخلی قبل از دیدار با اعضای شوای انتقالی نظامی شده است.

ائتلاف آزادی و تغییر روز شنبه اعلام کرد ارتش سودان پیشنهاد کرده است گفتگوها درباره انتقال قدرت به یک دولت غیر نظامی که در حال حاضر متوقف است ، از سرگرفته شود.

هزاران نفر از چند هفته پیش با تحصن مقابل مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان در خرطوم از شورای انتقالی نظامی این کشور که از زمان برکناری عمر البشیر از مقام ریاست جمهوری ، قدرت را در اختیار دارد ، می خواهند قدرت را به یک دولت غیر نظامی تحویل دهد.
گفتگوها میان مقامات ائتلاف آزادی و تغییر که جنبش اعتراضی سودان را رهبری می کند با شورای انتقالی نظامی همچنان ادامه دارد.

طرفین درباره تشکیل شورای مشترک که پیش بینی می شود جایگزین شورای نظامی شود، اختلاف نظر دارند ، به طوری که ژنرال های ارتش می خواهند شورای مشترک تحت کنترل نظامی ها باشد اما معترضان تلاش می کنند اکثریت شورا را در اختیار داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها