کارشناس عرب: احتمالا اسراییل پشت انفجار الفجیره است/ پیام انفجار امارات برای واشنگتن

کارشناس عرب: احتمالا اسراییل پشت انفجار الفجیره است/ پیام انفجار امارات برای واشنگتن
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 15:47

«طارق ابراهیم» کارشناس مسایل کشورهای حوزه خلیج فارس در واکنش به انفجار دیروز (یکشنبه) چند نفتکش و کشتی تجاری در بندر «الفجیره» در امارات تاکید کرد که احتمالا اسراییل پشت این انفجار قرار دارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «اضاءات»، ابراهیم افزود: تل آویو برای اجرای این عملیات خرابکارانه اطلاعات راهبردی و لوجستیکی لازم را در اختیار داشت.
کارشناس مسایل امور کشورهای حوزه خلیج فارس افزود: بندر الفجیره بزرگترین بندر نفتی در خلیج فارس و دومین بندر بزرگ نفتی در جهان است.
وی گفت: در امارت الفجیره یک پایگاه نظامی مهم و چند مقر آمریکایی برای رصد فعالیت های کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد و ممکن است یک طرف سومی عامل این حمله باشد.
وی همچنین تاکید کرد که عاملان این حمله نمی توانند چند تروریست باشند، چرا که این عملیات در سطح راهبردی یک عملیات امنیتی پیچیده بود و عاملان آن به طور قطع آموزش دیده اند.
ابراهیم در یک تحلیل دیگر از این انفجار گفت: ممکن است عاملان انفجار الفجیره کسانی باشند که بخواهند قدرت های منطقه خلیج فارس را به چالش بکشند.
از سوی دیگر «محمد عباس» کارشناس مسایل نظامی در گفت و گو با «المیادین» تصریح کرد: انفجار الفجیره نمونه کوچکی از تبعات وقوع جنگ در منطقه است.
وی افزود: اسراییل و سعودی از اعلام جنگ آمریکا علیه ایران نفع می برند و بعید نیست که آن ها پشت انفجار الفجیره باشند.
«مکرم خوری» مدیر مرکز تحقیقات افراط گرایی در اروپا در اظهار نظری متفاوت گفت: هرکس پشت این حمله بوده موفق شده وقوع جنگ احتمالی را از این منطقه دور کند.
وی افزود: این عملیات هوشمندانه حامل پیام مهمی برای واشنگتن بود و این حمله به کاخ سفید فهماند که در صورت وقوع جنگ، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از درگیری دور نخواهند بود.
به گزارش ایرنا، دیروز (یکشنبه ) خبرگزاری ها از انفجار دستکم 7 نفتکش در بندر الفجیره امارات خبر دادند . دولت امارات اگر چه ابتدا این خبر را تکذیب کرد اما ساعاتی بعد وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که 4 فروند نفتکش این کشور در معرض اقدام خرابکارانه قرار گرفته است.
وزارت خارجه امارات افزود: این حادثه صبح یکشنبه در سواحل شرقی امارات در نزدیک امارت فجیره رخ داد.

پربیننده ترین خبرها