بر خلاف ادعای مقامات کشورهای خلیج‌فارس:

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کشتی‌ها در اطراف فجیره آسیب جدی ندیده اند + عکس

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کشتی‌ها در اطراف فجیره آسیب جدی ندیده اند + عکس
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 10:00

به نوشته آسوشیتدپرس، مقامات کشورهای خلیج‌فارس می‌گویند چهار تانکر نفتی در اقدامی خراب‌کارانه در نزدیکی بندر فجیره آسیب دیده‌اند؛ اما تصاویر ماهواره‌ای که روز سه‌شنبه در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت، وارد آمدن آسیب‌های جدی و مشهود را به این کشتی‌ها تأیید نمی‌کنند.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، جزئیات این اقدام خراب‌کارانه ادعایی، که روز یکشنبه 2 تانکر عربستانی، یک تانکر نروژی و یک تانکر اماراتی را تحت تأثیر قرار داد مشخص نیست و مقامات کشورهای خلیج‌فارس نیز درباره مظنونان احتمالی این اقدام سخن نگفته اند. اما این رخداد از افزایش روزافزون تهدیدها برای کشتی‌هایی که در این منطقه تردد می‌کنند حکایت دارد؛ آن هم در زمانی که تنش‌ها میان ایران و آمریکا تشدید شده است.

یک مقام آمریکایی در واشینگتن که نخواست نامش فاش شود بدون ارائه هیچ مدرکی به آسوشیتدپرس گفته است ارزیابی مقدماتی یک تیم نظامی این کشور نشان می‌دهد ایران و یا گروه‌های حامی این کشور با استفاده از مواد منفجره در بدنه این کشتی‌ها سوراخ‌هایی ایجاد کردند. این در حالی است که تصاویر ماهواره‌ای از ایجاد آسیب‌ها و یا سوراخ‌هایی کوچک در بدنه این تانکرها حکایت دارد؛ آسیب‌هایی که جدی و عمده تلقی نمی‌شوند.

پربیننده ترین خبرها