در گفتگو با العالم مطرح شد؛

شکست مفتضحانه کلاه سبزهای آمریکایی از نیروهای یمنی + فیلم

سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 14:11

سرهنگ عزیز راشد کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک حمله هوایی گسترده ارتش یمن به اهداف حیاتی عربستان سعودی را نشانه آغاز اجرای وعده های رهبر جنبش انصارالله در آخرین مصاحبه تلوزیونی وی عنوان کرد.

العالم - یمن

این کارشناس نظامی یمنی در گفتگو با شبکه خبری العالم با اشاره به دو جنایتی که ائتلاف متجاوز به سرکردگی سعودی ها در ماه رمضان مرتکب شدند تاکید کرد که این عملیات گسترده که 7 پهپاد ضد اهداف حیاتی عربستان سعودی انجام دادند پاسخی قوی به این جنایت ها به شمار می رود.

وی در ادامه با ضمن بی اطلاعی از نوع اهداف مورد هجوم از انتشار اطلاعات تکمیلی ظرف ساعات آینده خبر داد.

راشد اضافه کرد که قدرت پهپادی ملت یمن روز به روز پیشرفته تر شده و این پیشرفت به دلیل همبستگی بالا بین نیروی موشکی و یگان های توپخانه ای متحرک اتفاق افتاده است و این پیروزی هایی که یگان های پهپادی به دست آورده اند بار دیگر نشان می دهد که ما تجهیزات دفاعی آمریکایی ، انگلیسی و صهیونیستی را که عربستان و امارات در تجاوز به یمن از آن استفاده می کنند را شکست داده ایم.

وی تاکید کرد عملیات امروز 7 پهپاد بار دیگر ناکامی سامانه پاتریوت آمریکایی را که در اختیار عربستان است نمایان کرد و پیروزی های یگان های پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن را به طرز چشمگیری ارتقا داده است.

راشد ادامه داد که این عملیات علیه اهداف حیاتی عربستان سعودی در حالی است که این کشور از حمایت مطلق آمریکا فرانسه و انگلیس برخوردار است اما یمنی ها بار دیگر ثابت کردند که بانکی از اهداف استراتژیک سعودی در اختیار دارند که در هر حمله می تواند خسارتی سنگین وارد کند در حالی که یمنی ها چیزی برای از دست دادن ندارند.

این کارشناس عالی رتبه نظامی خاطر نشان کرد: این عملیات نقطه عطفی در فروپاشی روحیه کشورهای متجاوز دانست چرا که عربستان و امارات روحیه خود را تنها به دلیل وجود سلاح های انباشته شده از سوی آمریکا و انگلیس و فرانسه و دیگر کشورهاست حفظ کرده اند و این عملیات قدرت علمی و آکادمیک ملت یمن را بار دیگر به اثبات رساند و بر روحیه نیروهای رزمنده یمنی می افزاید.

وی عملیات 7 پهپاد یمنی در آسمان سعودی ها شکستی سنگین برای نیروهای آمریکا موسوم به کلاه سبزها که در عسیر و نجران برای کشف موشک ها و پهپاد های یمنی مستقر هستند دانست.

سرهنگ راشد در پایان این حمله را منجر به سقوط شاخص های بورس در عربستان و امارات و همچنین فرار شرکت های خارجی از این کشورها از ترس اینکه در بانک اهداف نیروهای یمنی باشند دانست.

پربیننده ترین خبرها