شبکه خبری «العالم» جنایت جدید ائتلاف سعودی در صنعاء را محکوم کرد

شبکه خبری «العالم» جنایت جدید ائتلاف سعودی در صنعاء را محکوم کرد
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 01:00

شبکه خبری «العالم» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای، حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به ساختمان وزارت اطلاع‌رسانی یمن و منزل مسکونی رئیس انجمن روزنامه‌نگاران این کشور را «به شدت» محکوم کرده و آن را «نقض صریح آزادی بیان و رسانه» خواند.

العالم-ایران

شبکه خبری «العالم» روز پنجشنبه ساعاتی پس از بمباران ساختمان وزارت اطلاع‌رسانی یمن و منزل رئیس انجمن روزنامه‌نگاران در مرکز صنعاء، بیانیه‌ای را در راستای محکومیت جنایت جدید ائتلاف سعودی و براي همبستگی با اصحاب رسانه این کشور صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:«شبکه العالم اقدامات جنایات‌آمیز ائتلاف سعودی-اماراتی علیه اهالی رسانه یمن را با همه قوانین انسانی و بین‌المللی در تعارض است، به شدت محکوم می‌کند».

شبکه العالم افزود: «این جنایت جدید نقض آشکار آزادی بیان و رسانه و مطبوعات است، لذا از همه نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه رسانه‌‌ و مطبوعات می‌خواهیم که همبستگی جدی و سازنده خود را با همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران یمنی که بیش از چهار سال است در معرض تجاوزات ائتلاف سعودی قرار دارند، اعلام کنند».

در پی حمله صبح روز پنجشنبه ائتلاف سعودی به منطقه «الرقاص» واقع در مرکز صنعا تمام اعضای یک خانواده کشته شدند. منزل هدف قرار داده شده دقیقا در تقاطع دو خیابان «الرباط و الرقاص» و در مجاورت یک مدرسه قرار داشته است.

«طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن به شبکه «المنار» گفت، «عبدالله صبری» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران یمنی در پی حمله ائتلاف سعودی به منزلش در منطقه الرقاص دچار جراحت و شکستگی‌های بسیاری شده است.

وی افزود: یکی از فرزندان وی در این حمله کشته شده و همسر و یک پسر دیگر او همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

حملات ائتلاف سعودی به صنعاء دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش یمن با پهپاد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت «آرامکو» سعودی را هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها