گفت‌وگوی مقامات قطر و انگلیس درباره تنش‌های منطقه

گفت‌وگوی مقامات قطر و انگلیس درباره تنش‌های منطقه
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 22:28

مشاور ارشد وزارت دفاع انگلستان در امور خاورمیانه امروز ضمن دیدار با نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر در دوحه، با وی درباره آخرین تحولات مربوط به منطقه رایزنی کرد.

العالم - اروپا

ژنرال «جان لوریمر» مشاور ارشد وزارت دفاع انگلستان در امور خاورمیانه روز سه‌شنبه با شیخ «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل‌ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر در دوحه دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری الخلیج اونلاین، طرفین در این دیدار علاوه بر روابط دوجانبه، تحولات اخیر خاورمیانه را که برای هر دو کشور حائز اهمیت است، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هیات‌های بلندپایه اروپایی به دلیل خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و بروز تنش میان واشنگتن و تهران در روزهای اخیر با سفر به کشورهای عربی، دیدارهای رسمی انجام می دهند.

ایالات متحده آمریکا در اوایل ماه مه «برای مقابله با تهدیدات ایران» ناو هواپیمابر جنگی «یواس‌اس آبراهام لینکلن» را به همراه چهار فروند جنگنده بمب‌افکن بی-52 به منطقه اعزام کرد.

همچنین در 12 ماه جاری،‌ چهار فروند کشتی تجاری که دو فروند از آنها متعلق به عربستان سعودی بودند، در بندر فجیره در سواحل امارات متحده عربی هدف اقدام خرابکارانه قرار گرفتند.

دو روز بعد نیز دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان سعودی مورد هدف حمله با پهپادی نیروهای ارتش یمن و انصارالله قرار گرفت.

مقامات سعودی اخیرا در پی حمله نیروهای یمنی به عربستان از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب خواستار شرکت در دو نشست فوق‌العاده در 30 ماه جاری در مکه مکرمه شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها