در پی انتقاد بایدن از کیم جونگ‌اون؛

ابراز نارضایتی شدید کره‌شمالی از جو بایدن

ابراز نارضایتی شدید کره‌شمالی از جو بایدن
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 10:07

خبرگزاری رسمی کره شمالی به تندی از 'جو بایدن' معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد رقابت‌های داخلی حزب دمکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری انتقاد کرد. بایدن رهبر کره شمالی را «دیکتاتور» خطاب کرده بود.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن به تازگی در جریان یک سخنرانی گفته بود آمریکا نباید در برابر «دیکتاتورها و مستبدانی» همچون کیم جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی یا ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌جمهور روسیه، کرنش کند. این سخنان بایدن در انتقاد از سیاست‌های خارجی دولت فعلی آمریکا بیان شده بود.

سخنرانی جو بایدن در فیلادلفیا، در جریان یک کارزار انتخاباتی، با واکنش خبرگزاری رسمی کره شمالی روبرو شده‌است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی، موسوم به «خبرگزاری مرکزی کره»، جو بایدن را «ابلهی با ضریب هوشی پایین» توصیف کرده و گفته او «تهی از خصوصیات بنیادی‌ست که یک انسان باید صاحب آن‌ها باشد».

متن منتشرشده در خبرگزاری رسمی کره شمالی، متن مفصل‌تری‌ست و حملات لفظی شدید دیگری نیز در آن به بایدن شده‌است که از جمله مربوط به دوران جوانی، تحصیل و یا سال‌های قبل می‌شود.

این خبرگزاری در ادامه افزود کره‌شمالی «هرگز کسی را که سخنان تحریک‌آمیز علیه رهبر عالی‌قدر» آن بیان کند نخواهد بخشید و آن‌ها را «مجبور خواهد کرد بهای آن را بپردازند».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها