بازسازی و نوسازی 20000 واحد مسکونی سیل‌زده در کشور توسط بسیج

بازسازی و نوسازی 20000 واحد مسکونی سیل‌زده در کشور توسط بسیج
پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 - 11:48

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از بازسازی و نوسازی20 هزار واحد مسکونی سیل‌زده در کشور توسط بسیج خبر داد.

العالم- ایران/ سیاسی

سردار غلامحسین غیب‌پرور صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح «جهاد همبستگی ملی» و کمک به بازسازی و احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل‌زده کشور در روستای «تازه‌آباد» شهرستان آق‌قلا در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بسیج و سپاه در کشور بازسازی و نوسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده مناطق سیل زده را بر عهده گرفته که اوج آسیب‌هادر پنج استان کشور است.
وی ادامه داد: طبق تعامل با وزارت کشور و بنیاد مسکن، مقرر شد طرح «جهاد همبستگی ملی» اجرا شود که در آن طرح جدای از بودجه‌ای که دولت برای بازسازی و نوسازی قرار می‌دهد، سپاه پای کار بیاید و کمبودها را برطرف کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مرحله بازسازی و تعمیر در بسیاری از نقاط تمام شده و ما باید به سمت فاز احداث باید برویم و در فاز احداث پیش‌بینی ما این است بتوانیم ظرف مدت ۶ ماه آن کار جهادی را انجام دهیم و صدها گروه جهادی در مناطق سیل زده حضور دارند و حتی در ماه مبارک رمضان کار را رها نکردند.

غیب‌پرور گفت: اولویت کار ما مناطق روستایی آن هم خانواده‌های بهزیستی و کمیته امداد است.
وی تاکید کرد: اگر شیرینی خدمت در کام مردم بنشیند انقلاب ما بیمه خواهد شد و در موضوع سیل این زمینه فراهم است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره آمار احداثی و تعمیری بودن منازل آسیب دیده بیان کرد: متاسفانه آمار تعمیراتی رو به افزایش است و دلیل آن ایحاد ترک‌های شدید و آسیب‌های پس از خشک شدن مناطق و گرم شدن هوا است.
غیب‌پرور گفت: در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد ۵۰ درصد احداثی و ۵۰ درصد تعمیراتی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها