ادامه اختلافات شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر بر سر پست های دولت سودان

ادامه اختلافات شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر بر سر پست های دولت سودان
پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 - 17:51

مذاکرات میان شورای نظامی انتقالی و ائتلاف آزادی و تغییر هنوز به جایی نرسیده است و اصل اختلاف به میزان عضویت در این شورا و ریاست آن میان نظامیان و غیرنظامیان برمی گردد.

العالم سودان

پیشنهادهایی برای ریاست دوره ای شورای نظامی مطرح شده است، اما دو طرف به توافق نرسیده اند و کمیته های فنی همچنان به نشست های خود برای دستیابی به راه حلی مورد توافق همه طرف ها برای تشکیل دولت آینده ادامه می دهند.

"عمار عوض شریف" روزنامه نگار سودانی گفت: ائتلاف آزادی و تغییر، همچنان به مشارکت اکثریت غیرنظامیان و مشارکت محدود نظامیان پایبند است ولی شورای نظامی همچنان با این خواسته مخالف است و به مشارکت اکثریتی نظامیان و مشارکت محدود غیر نظامیان پایبند است.

این سهل انگاری و تعلل در تشکیل دولت مدنی، بسیاری از احزاب و گروه های سیاسی را برآن داشت تا طرح ها و افکار خود را برای مرحله بعدی تهیه کنند و برای دوره انتخابات آماده شوند، حتی اگر در دولت انتقالی شرکت نکنند.

"مبارک النور" نماینده سابق پارلمان که مستقل است، گفت: می بینیم که احزاب سیاسی چه احزاب شرکت کننده در دولت و چه مخالف، با هم کاملاً اختلاف دارند.

وي افزود: ما مستقل ها، اکنون طرحی را به شورای نظامی ارائه می دهیم و این طرح ، این است که مستقل ها برای مرحله انتقالی در همه سطوح ، حضور داشته باشند.

به دنبال درخواست ائتلاف آزادی و تغییر برای فراهم کردن زمینه نافرمانی مدنی و اعتصاب فراگیر برای تعجیل در اعلام دولت آتی، بسیاری از موسسات دولتی و خصوصی ، راه پیمایی ها و تجمع های اعتراض آمیزی را با هدف آماده شدن برای مرحله بعد برنامه ریزی کردند.

در میان گرمای شدید هوا در سودان و سردی روابط میان شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر برای دستیابی به توافقی درباره مرحله آتی، درد و رنج و مشکلات مردم سودان روز به روز بیشتر می شود.ت

پربیننده ترین خبرها