اظهارات «برنی سندرز» در مخالفت با هرگونه جنگ علیه ایران

اظهارات «برنی سندرز» در مخالفت با هرگونه جنگ علیه ایران
جمعه 3 خرداد 1398 - 20:18

سناتور ارشد آمریکایی با اشاره به فاجعه بوش و چنی در عراق تاکید کرد، هرکاری بتوانم انجام می‌دهم تا از جنگ با ایران جلوگیری کنم.

العالم - آمریکا

برنی سندرز سناتور ارشد دموکرات و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2020 با انتشار ویدئویی ضمن انتقاد از مواضع دولت دونالد ترامپ، با جنگ علیه ایران مخالفت کرد.

وی در این ویدئو می‌گوید: «به خاطر مخالفتم با جنگ اخیرا انتقادات زیادی شنیدم اما اعتقاد من است که هرکاری که می‌توانیم بکنیم تا بحرانهای بین المللی را بدون ورود به هرگونه جنگ حل کنیم.»

وی تاکید کرد: «من حتی زمانی که جوان بودم نیز با جنگ در ویتنام مخالف بودم و آنچه را که جنگ بر سر نسل من آورده می‌دانم. وقتی که عضو مجلس نمایندگان بودم برای مخالفت با جنگ عراق تلاش کردم چونکه میدانستم دیک چنی(معاون رئیس جمهور) و جورج بوش (رئیس جمهور وقت) و سایرین درباره وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق دروغ میگویند.»

برنی سندرز از جمله مخالفان جنگ علیه عراق بود و به قطعنامه مجلس نمایندگان برای حمله دولت بوش به این کشور رای منفی داده بود.

وی در ادامه افزود: «آن جنگ بدترین تصمیم اشتباه سیاست خارجی آمریکا در تاریخ مدرن ایالات متحده آمریکا بود. به عنوان یک سناتور من مفتخرم که برای اولین بار طی 45 سال گذشته قانونی تصویب کردیم تا آمریکا را از جنگ بدون مجوز علیه یمن خارج کنیم اما متاسفانه بعد از تصویب در مجلس نمایندگان و مجلس سنا، دونالد ترامپ این قانون را وتو کرد.»

سناتور ارشد آمریکایی در پایان این ویدئو تاکید کرد: «من قصد دارم هرکاری که می‌توانم انجام دهم تا از وقوع هرگونه جنگ با ایران جلوگیری شود. به خاطر اینکه اگر جنگ عراق یک فاجعه بود حدس من این است جنگ با ایران خیلی بدتر از آن است. پس بیایید با هم کار کنیم تا از این جنگ جلوگیری کنیم.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها