الوفاق بحرین: نشست اقتصادی منامه اقدامی شکست‌خورده است

الوفاق بحرین: نشست اقتصادی منامه اقدامی شکست‌خورده است
شنبه 4 خرداد 1398 - 19:02

معاون دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» بحرین تأکید کرد که نظام بحرین در حذف آرمان فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی از طریق برگزاری نشست آمریکایی-صهیونیستی در منامه، سهیم است.

العالم - فلسطین اشغالی

«حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ضمن انتقاد شدید از برگزاری نشست اقتصادی منامه در راستای اجرای نخستین مرحله طرح «معامله قرن»، گفت برگزاری این نشست اقدامی شکست‌خورده است.

وی افزود:«آن‌هایی که با آرمان فلسطین و درد و رنج فلسطینیان تجارت می‌کنند، امروز نقاب از چهره‌هایشان افتاده و مقاصد و نیت آن‌ها برای حذف قضیه اصلی و اجرای طرح‌هایی به نفع رژیم صهیونیستی است».

طبق گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، الدیهی در صفحه توئیتر خود نوشت: «نظام بحرین در حذف آرمان فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی از طریق میزبانی کنفرانس آمریکایی- صهیونیستی که آغاز نخستین مرحله معامله قرن است، سهیم است».

وی همچنین با اشاره به اینکه این نخستین بار نیست نظام بحرین در قضیه فلسطین به امت عربی و اسلامی خنجر می‌زند، نوشت:«نظام بحرین به شتاب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عادت کرده است».

الدیهی تأکید کرد برگزاری نشست اقتصادی منامه، اقدامی شکست‌خورده برای ایجاد خاورمیانه جدید بر اساس دیدگاه آمریکایی، صهیونیستی و همکاری متحدان عرب است.

آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند که نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها