دولت صهیونیستی در منگنه!

دولت صهیونیستی در منگنه!
شنبه 4 خرداد 1398 - 23:02

منابع رژیم صهیونیستی گفتند که رییس حزب "اسراییل خانه ماست" برای شرکت در دولت نتانیاهو تحت فشار قرار دارد و در صورت پایان دوره قانونی اعطا شده به نتانیاهو جهت تشکیل کابینه بدون شکل گیری دولت، امکان برگزاری انتخابات جدید وجود دارد. 

العالمفلسطین اشغالی

این در حالی است که دولت آمریکا از امکان شکست کنفرانس اقتصادی منامه در صورت عدم تشکیل دولت جدید اسراییل نگران است.

اویگدور لیبرمن سیاستمدار اسراییلی که در گذشته نگهبان یک کلوپ شبانه بود، به کلید تشکیل دولت جدید نتانیاهو تبدیل شده به این دلیل که کرسی هایی که در کنست دارد قادر به تثبیت ارکان دولت جدید اسراییل است.

به رغم آنکه نتانیاهو قبول کرده وزارت جنگ را به لیبرمن بدهد اما اختلاف درباره شکل دولت آتی ادامه دارد به این دلیل که لیبرمن نمی خواهد آن دولت به خاطر سیطره احزاب حریدیه بر آن، دینی باشد، این مساله، همزمان با نزدیک شدن پایان مهلت نتانیاهو برای معرفی دولتش به کنست، رهبران حزب لیکود را به طرف مطرح نمودن موضوع برگزاری مجدد انتخابات سوق داده است.

موضوع مهم در این زمینه فشار آمریکا بر لیبرمن برای شرکت در دولت نتانیاهو به ویژه در این شرایط بسیار حساس برای دولت آمریکا است به این علت که می خواهد اولین مرحله از قرارداد ترامپ را در کنفرانس اقتصادی منامه در ماه ژوئن 2019 اعلام نماید این بدان معناست که عدم تشکیل دولت اسراییل یا برگزاری انتخابات جدید به معنی شکست کنفرانس منامه قبل از برگزاری آن است.

کارشناسان معتقدند مرحله فعلی بیشتر از هر زمان دیگر شاهد درگیری در رژیم صهیونیستی میان لائیکها و مذهبیون و حتی میان یهودیان شرقی و غربی است.

حتی اگر دولت نتانیاهو در آخرین لحظه تشکیل شود عمر این دولت بسیار کوتاهتر از عمر دولت قبلی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها