انصاری: آمریکا افرادی را که می‌خواهند با ایران تجارت کنند، تهدید می‌کند

انصاری: آمریکا افرادی را که می‌خواهند با ایران تجارت کنند، تهدید می‌کند
يکشنبه 5 خرداد 1398 - 18:01

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه افرادی که قصد کار تجاری با ایران دارند از سوی آمریکایی‌ها مورد تهدید قرار می‌گیرند، گفت: تمهیداتی را می‌اندیشیم که این افراد کمتر از تهدیدات و تحریم‌ها آسیب ببینند.

العالم - ایران / سیاسی

«غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوریی اسلامی ایران به تشریح عملکرد این معاونت پرداخت و گفت که بخش عمده عملکرد معاونت دیپلماسی اقتصادی، ایجاد تسهیلات برای رفت و آمدها و آشنا شدن با ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی ایران است.

وی افزود: در یک سال و چند ماهی که از عمر این معاونت می‌گذرد، تلاش‌های خوبی انجام شده و رفت و آمدها بسیار گسترده بوده است، اما طبیعتا سایه تحریم‌ها را بر این رفت و آمدها شاهد هستیم.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه تحریم‌ها فشار بسیار زیادی را ایجاد کرده، به تهدیدات وارد شده از سوی دولت آمریکا و نمایندگانش بر افراد اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه با پدیده جدیدی مواجهیم اینکه افراد چنانچه بخواهند با ایران تجارت کنند، مورد تهدید قرار می‌گیرند.

انصاری در عین حال یادآور شد: ولی با این وجود ما شاهد علاقه‌مندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران و گسترش تجارت با ایران هستیم. البته ما تمهیداتی را می‌اندیشیم که افرادی که با ما ارتباطات فعال دارند، کمتر از تهدیدات و تحریم‌ها آسیب ببینند.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، کریدورهای تجاری ایران با کشورهای همسایه را یکی از سرمایه‌های بزرگ ایران برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران توانسته در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بسیار گسترده و خوبی در این کریدورها داشته باشد.

* عمده تجارت ایران با همسایگان است

معاون دیپلماسی اقتصادی همچنین عنوان کرد که در حال حاضر عمده تجارت ایران در درجه اول با همسایگان است و بحث کریدورها یکی از موضوعات مهم در این زمینه است چرا که کریدورها بهترین راه‌های دسترسی برای کشورهای همسایه هستند و بعد از همسایگان، اولویت ما کشورهای شرقی هستند که الان مقصد اصلی تجارت و مبدا واردات ما هستند.

وی عنوان کرد: اولویت دولت در سال‌های اخیر به ویژه در سال گذشته و امسال، تمرکز برای تجارت بیشتر با همسایگان و ایجاد تسهیلات بیشتر برای رفتن و آمدن کالاهاست.

در پی تغییر ساختار وزارت خارجه در اواخر سال 1396، معاونت دیپلماسی اقتصادی ایجاد و غلامرضا انصاری سفیر سابق ایران در دهلی نو عهده‌دار این معاونت شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها