خاورشناس اسراییلی از ارتباط قوی سیسی با نتانیاهو خبر داد

خاورشناس اسراییلی از ارتباط قوی سیسی با نتانیاهو خبر داد
دوشنبه 6 خرداد 1398 - 17:26

یک خاورشناس اسراییلی تاکید کرد که روابط رژیم اشغالگر با کشورهای عربی ابعاد متعددی دارد و این امر در بسیاری از تماسها و روابط محرمانه و علنی رژیم اشغالگر و عربها مشهود است.

العالم . مصر

جاکی خوجی نویسنده اسراییلی در مقاله خود در روزنامه المعاریو نوشت: نمونه های بسیاری از روابط عربی ـ اسراییلی وجود دارد از جمله روابط میان مصر و رژیم اشغالگر است؛ نتانیاهو درمنطقه بیش از همه با عبدالفتاح سیسی دوست است و به دور از رسانه ها دو طرف موفق شدند سطح روابط مستحکم و نزدیک را افزایش دهند.

وی افزود: شگفت آور نیست که هیچ سخن انتقاد آمیزی از تل آویو درباره قاهره و نظام سیسی مطرح نمی شود. همچنین سیسی برخلاف دیگر رؤسای جمهور مصر هیچگاه از نتانیاهو انتقاد نکرده است. نقش مصر در هر آنچه که مربوط به غزه می شود، بسیار مهم است. بسیاری از اسراییلی ها از فرستادگان سیسی بخاطر تلاشهای فراوانشان به منظور تثبیت آتش بس در غزه بسیار قدردانی می کنند.

این نویسنده اسراییلی خاطرنشان کرد که به رغم روابط مستحکم سیسی و نتانیاهو، مردم مصر همچنان رژیم اشغالگر را دشمن می دانند و به رغم دوستی میان قاهره و تل آویو، اما روابط میان دو ملت همچنان سرد است.

پربیننده ترین خبرها