شبکه سعودی، فلسطین را متهم کرد؛ مستند العربیه در حمایت از «اسرائیل»

شبکه سعودی، فلسطین را متهم کرد؛ مستند العربیه در حمایت از «اسرائیل»
دوشنبه 6 خرداد 1398 - 18:12

شبکه سعودی العربیه در مستندی در خصوص تاریخ پیدایش رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را به کشتار یهودیان متهم کرد.

العالم - عربستان سعودی

در بحبوحه تحولات مرتبط با موضوع فلسطین و تلاش آمریکا برای برگزاری نشست منامه که با استقبال عربستان و تحریم فلسطینی‌ها مواجه شده و همچنین احتمال رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» پس از ماه رمضان، شبکه العربیه مستندی ضد فلسطینی منتشر کرد که اعتراض و تعجب بسیاری را در پی داشت.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این مستند که به دوران پیش از ۱۹۴۸ و تأسیس رژیم صهیونیستی باز می‌گردد، یک روایت کاملا صهیونیستی که حقوق و رنج و مصیبت‌های فلسطینیان را نادیده گرفته بیان می‌شود. بخشی از این مستند که در شبکه‌های اجتماعی به وفور بازتاب داشته، به موضوع ورود یهودیان از اروپا به فلسطین اشاره می‌کند، زمانی که گروههای تروریستی صهیونیستی شهرها و روستاهای فلسطینیان را اشغال کرده و مرتکب جنایت‌‌های بسیاری می‌شدند.

در مستند العربیه به جای پرداختن به مهاجرت غیر قانونی یهودیان به فلسطین و تسلط به زور بر این کشور، فلسطینیان به قتل «یهودیان» متهم شده‌اند.

طبق ادعای العربیه، هنگامی که فلسطینیان نیت یهودیان برای حمله به مسجد الاقصی را متوجه می‌شوند، دست به حمله پیش دستانه زده و به سوی آنان حمله‌ور می‌شوند که در عرض یک هفته ۱۳۳ یهودی در مناطق مختلف الخلیل کشته می‌شوند.

در جای جای این فیلم نیز به جای استفاده از اصطلاحات فلسطینیان در خصوص اماکن شهر قدس از اصطلاحات یهودیان استفاده شده است. به عنوان مثال بارها به جای «دیوار براق» که مسلمانان به کار می‌برند؛ از نام «دیوار ندبه» استفاده شده است.

تیر ماه سال گذشته نیز شبکه العربیه در مستندی تروریست‌های «هگانا» را «گروه‌های مسلح برای دفاع از یهود» توصیف کرده بود، بدون اینکه به جنایت‌های این گروه تروریستی در حق فلسطینیان اشاره‌ای کند. العربیه همچنین مقاومت فلسطینیان را «خشونت مسلح» نامیده بود که اینگونه تعبیرات اعتراضات بسیاری را در پی داشت و انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی خواستار عذرخواهی این شبکه سعودی شد.

پربیننده ترین خبرها