به رغم اولتیماتوم شدید آمریکا صورت گرفت؛

آغاز فرایند تحویل سامانه اس 400 به ترکیه / آنکارا در انتظار متخصصان نظامی روسیه برای استقرار سامانه

آغاز فرایند تحویل سامانه اس 400 به ترکیه / آنکارا در انتظار متخصصان نظامی روسیه برای استقرار سامانه
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 11:33

با وجود مخالفت های شدید آمریکا، وزیر دفاع ملی ترکیه با اعلام این که فرایند تحویل سامانه اس 400 آغاز شده، خاطرنشان کرد که آنکارا در انتظار ورود متخصصان نظامی روسیه برای استقرار این سامانه پدافند هوایی است.

العالم ـ ترکیه

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از شبکه تلویزیونی« Haber Turk » گزارش داد، خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرده که آنکارا منتظر ورود متخصصان روس برای کمک به استقرار سامانه پدافند هوایی «اس-400» است.

وی بار دیگر تأکید کرد که موضوع خرید سامانه پدافند هوایی روسیه قابل بحث نیست. وی تاریخ دقیق ورود متخصصان نظامی روسیه را اعلام نکرد. اما گفت که سامانه «اس-400» در ماه های آینده به ترکیه تحویل داده خواهد شد و این فرایند آغاز شده است.

ترکیه در پاسخ به این سوال که در صورتی که آمریکا از فروش جنگنده های «اف-35» به آن کشور خودداری ورزد چه واکنشی نشان خواهد داد و این که آیا جنگنده «سو-57« روسیه را جایگزین آن خواهد کرد، گفته، اگر آمریکا در چارچوب قرارداد موضع خود را تغییر بدهد، در آن صورت ما دنیای خاص خود را ایجاد خواهیم کرد».

گفتنی است که شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» آمریکا در روز 21 ماه مه گزارش داده بود که آمریکا به ترکیه اولتیماتوم و هشدار داده بود که ترکیه باید موضع خود را در خصوص خرید « اف-35» و یا سامانه پدافند هوایی « اس-400» روسیه معین کند. تا پایان ماه ژوئن به ترکیه فرصت داده شده است در غیراین صورت واشنگتن به آنکارا خواهد فهماند که عواقب تصمیمگیری نادرست دراین زمینه بسیار منفی خواهد بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بارها اعلام کرده که با وجود فشار زیاد از سوی شرکای غربی از خرید سامانه پدافند هوایی «اس-400» روسیه خودداری نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها