تلاش کوشنر برای همراه کردن مغرب و اردن با معامله قرن

تلاش کوشنر برای همراه کردن مغرب و اردن با معامله قرن
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 19:30

مشاور کاخ سفید در روند صلح که در مغرب حضور دارد و فردا نیز به اردن سفر می‌کند در تلاش است تا این دو کشور عربی را با طرح صلح موسوم به معامله قرن همراه کند.

العالم _ آمریکا

«جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید در روند صلح و داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در روند صلح به رباط سفر کرده تا در آنجا با «محمد ششم» پادشاه مغرب دیدار کرده و با وی درباره کنفرانس بحرین و مشارکت سطح عالی این کشور در آن بحث کند.

فردا نیز کوشنر به اردن سفر می‌کند تا در این کشور با «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار کرده و وی را ترغیب کند تا حمایت خود از کنفرانس بحرین را ابراز کند. پنجشنبه نیز وی در سرزمین اشغالی با نتانیاهو دیدار می‌کند.جمعه نیز به سوئیس خواهد رفت و پس از آن به لندن می‌رود تا در سفر ترامپ به انگلیس وی را همراهی کند.

نشست اقتصادی بحرین در روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) در منامه برگزار خواهد شد و طی آن وزیران اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت. این تلاش‌ها توسط «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهور آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه رهبری خواهد شد.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها