خانواده‌های تروریست‌های خارجی از سوریه به اروپا بازمی گردند

خانواده‌های تروریست‌های خارجی از سوریه به اروپا بازمی گردند
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 19:52

خانواده‌های عناصر تروریستی اروپایی موجود در یکی از اردوگاه‌های شمال سوریه به کشورهای خود باز خواهند گشت.

العالم _ اروپا

«دنیا میاتوویچ» کمیسر حقوق بشر شورای اروپا از اعضای شورای اروپا خواست تا همسران و کودکان عناصر تروریستی خارجی ساکن اردوگاهی در شمال سوریه را در اسرع‌ وقت به کشورهایشان بازگردانند.

وی با تاکید بر اینکه طبق کنوانسیون ژنو یکی از مسئولیت‌های اصلی کشورهای عضو شورا اروپا اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از کودکان جنگ‌زده است، گفت: «برخی کشورهای اروپایی شهروندان خود را از سوریه بازگردانده‌اند. از سایر کشورها نیز درخواست می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این امر را انجام دهند».

به گزارش آناتولی، ‌در اردوگاه مذکور 73 هزار نفر از جمله شهروندان کشورهای عضو شورای اروپا به‌سرمی‌برند که 90 درصد آنها زن و کودک هستند.

دولت آمریکا چندی پیش از کشورهای اروپایی خواسته بود تا اتباع خود را که برای پیوستن به داعش به خاورمیانه سفر کرده و در جریان درگیری‌ها بازداشت شده‌اند، باز پس بگیرند.

در همین رابطه، به تازگی دولت سوئد اعلام کرده حدود 230 داعشی شامل 150 جنگجوی این گروه تروریستی و 80 نفر از کودکان آنها را می‌پذیرد.

با این حال، بقیه کشورهای اروپایی با بازگشت اتباع این کشورها که به داعش پیوسته بودند مخالفت کرده‌اند و بویژه آلمان اعلام داشته این افراد را محاکمه می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها