مسکو:‌۹۹درصد ادلب توسط تروریست ها اشغال شد

مسکو:‌۹۹درصد ادلب توسط تروریست ها اشغال شد
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 22:33

عناصر گروه تروریستی «هیئت تحریر شام» (جبهه النصره) حدود 99٪ از ادلب را به اشغال خود در آورده‌اند.

العالم - اروپا

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که اکنون ۹۹ درصد ادلب تحت اشغال تروریست‌ها قرار دارد، این در حالی است که ماه نوامبر سال 2018، عناصر تروریستی بر 60 درصد از ادلب سیطره داشتند.

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هم سه‌شنبه شب اظهار داشت که «جبهه النصره بر بیشتر بخش‌های استان ادلب سیطره پیدا کرد».

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه خاطر نشان کرد که طی دو ماه گذشته، حملات به پایگاه حمیمیم که نیروهای روسی در آن مستقر هستند، بارها تکرار شده است.

طی هفته گذشته، تروریست‌ها چندین بار پایگاه حمیمیم را مورد حمله موشکی خود قرار دادند. پایگاه هوایی حمیمیم، یک پایگاه هوایی در جنوب شرق لاذقیه در سوریه است که فعلاً روسیه از آن استفاده می‌کند.

دولت سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً ارتش سوریه به موفقیت‌های زیادی در مبارزه با عناصرمسلح دست یافته و تنها شهر ادلب در دست تروریست‌ها است.

در جریان مذاکرات صلح سوریه در شهریور سال گذشته در آستانه پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، چهار منطقه در سوریه، مشمول توافق کاهش تنش قرار بگیرد که شامل جنوب سوریه، ریف دمشق، ریف حمص و حماه و بخشی از حلب، و استان ادلب است. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.

این توافق تا کنون بارها از سوی گروههای تروریستی نقض شده به خصوص از سوی جبهة النصره که تحت اجبار ترکیه تن به آن داده بود. ادلب آخرین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه محسوب می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها