نماینده انصار الله یمن: مساله قدس جراحتی در قلب هر انسان آزاده است

نماینده انصار الله یمن: مساله قدس جراحتی در قلب هر انسان آزاده است
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 11:31

نماینده انصار الله یمن در عراق گفت که مساله قدس یک زخم التیام نیافته نه تنها در قلب مسلمانان بلکه در قلب هر انسان آزاده و غیور است.

العالم - یمن

«محمد احمد القبلی» نماینده انصار الله یمن در عراق روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در آستانه روز جهانی قدس گفت که قدس شریف یک زخم التیام نیافته نه تنها در قلب مسلمانان بلکه در قلب هر انسان آزاده و باغیرت است که تنها با آزادی آن، این زخم التیام می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد که روز جهانی قدس، روز وحدت امت اسلامی است و بانی این وحدت، امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران است.

این سیاستمدار یمنی اضافه کرد که گرچه مرز بندی‌های جغرافیایی و سیاسی ملت‌های مسلمان را از هم جدا کرده اما همه مسلمانان دارای یک باور و هدف واحد هستند و آن اینکه قدس به صاحبان اصلی اش برگردد و اراضی مسلمانان از لوث دشمنان و صهیونیست‌ها و ظالمان پاکسازی شود.

وی آمریکا را چهره دیگر صهیونیسم توصیف کرد و گفت که بسیاری از مصوبات سازمان ملل را آمریکا درباره قدس نپذیرفته و نشان می‌دهد که آمریکا حقیقتاً چهره دیگر صهیونیسم است.

القبلی تاکید کرد که مساله قدس مساله حقانیت و عدالت است و حامیان قدس در حال حاضر از هر زمانی بیشتر هستند.

وی خاطرنشان ساخت که مردان مقاومت فلسطین به رغم همه نوع محاصره اقتصادی و غیر اقتصادی و تنگناهایی که دارند اما همچنان میزان بالایی از شجاعت و پایداری را بروز می‌دهند در این راه پیروزی‌های چشمگیری نیز کسب می‌کنند.

وی ادامه داد که در خصوص دفاع از قدس شریف، یک جبهه قوی و اثرگذار در لبنان وجود دارد که خواب را از چشمان رژیم صهیونیستی ربوده است، و اضافه بر آن مجاهدان انصار الله و مردم یمن نیز به این معادله اضافه شده‌اند.

وی تاکید کرد که مردم یمن امسال نیز در روز جهانی قدس، در همبستگی با مساله فلسطین و قدس شریف به صورت میلیونی به خیابان‌ها می آیند و مراسم روز قدس را باشکوه هر چه تمام تر برگزار می‌کنند.

نماینده انصار الله یمن در عراق ادامه داد که امسال هم زیر صفیر گلوله‌ها و غرش هواپیماهای تجاوزگران، میلیون‌ها یمنی در حمایت از فلسطین در روز جهانی قدس به خیابان‌ها خواهند آمد زیرا این قضیه در وجدان مردم یمن جا دارد و آماده جانفشانی در راه آن هستند.

وی اضافه شدن عراق به جبهه مقاومت را یکی از تحولات مهم در قضیه فلسطین خواند و گفت که عراق اکنون بعد از پیروزی بر داعش، روی پای خود ایستاده و امروز دارای قدرتی به نام الحشد الشعبی شده که مبنای آن بر عقیده صحیح جهاد بنا نهاده شده است.

به گفته وی، بر خلاف عقیده منحرف وهابیت که امروز تبدیل به نوک سرنیزه صهیونیست‌ها علیه ملت‌های مسلمان شده، الحشد الشعبی دارای عقیده صحیحی است که آن را از امیرمومنان علی (ع) به عاریت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها