ترامپ سال آینده درباره معاهده «استارت جدید» تصمیم می‌گیرد

ترامپ سال آینده درباره معاهده «استارت جدید» تصمیم می‌گیرد
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 23:14

یکی از مقام‌های کاخ سفید گفت «دونالد ترامپ» سال آینده میلادی درباره تمدید معاهده اتمی با روسیه تصمیم خواهد گرفت.

العالم - آمریکا

یکی از مشاوران کاخ سفید چهارشنبه گفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، سال آینده میلادی در زمینه تمدید معاهده اتمی با روسیه تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش «رویترز»، «تیم موریسن» مدیر شورای امنیت ملی آمریکا چهارشنبه در مجمع کنترل تسلیحاتی به میزبانی اندیشکده «هادسن» گفت بحث تمدید پیمان «استارت جدید» در دولت مطرح است و رئیس جمهور سال آینده میلادی درباره آن تصمیم خواهد گرفت.

معاهده کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت، سال 1991 منعقد و سال 2009 منقضی شد. استارت جدید نیز پیمان کاهش تسلیحات اتمی میان آمریکا و روسیه است و این دو کشور تحت این قرارداد جدید اجازه دارند حداکثر 1550 کلاهک اتمی را مستقر کنند.

بر اساس این گزارش، ترامپ بارها از این معاهده که تعداد سلاح‌های اتمی روسیه و آمریکا را محدود می‌کند، انتقاد کرده اما طرفداران این توافق می‌گویند این معاهده مهم است زیرا یک ساز و کار نظارتی را ایجاد می‌کند.

دونالد ترامپ همچنین به بهانه تقابل با روسیه 1000 میلیارد دلار برای نوین‌سازی و توسعه تسلیحات اتمی آمریکا اختصاص داده است.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز امروز با اتهام‌زنی به روسیه، این کشور را به آزمایش‌های اتمی متهم کرد.

ژنرال «رابرت پی اشلی» رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا چهارشنبه در نشستی در اندیشکده هادسن با اتهام‌زنی علیه روسیه گفت، آمریکا بر این باور است که روسیه شاید به توقف آزمایش اتمی پایبند نباشد.

وی در ادامه افزود، بر این باوریم که آن‌ها قابلیت انجام آزمایش‌های سطح پایین اتمی فراتر از پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) را دارند.

این مقام آمریکایی در حالی علیه روسیه اتهام زنی کرده که ارتش این کشور در خاتمه جنگ جهانی دوم دو شهر ژاپن (هیروشیما و ناگازاکی) را با بمب‌های اتمی ویران کرد و آمریکا مبدل به نخستین و تنها کشور در جهان شد که تاکنون از بمب‌های اتمی علیه بشریت استفاده کرده است.

پربیننده ترین خبرها