ولید المعلم: محاصره اقتصادی علیه سوریه نوعی تروریسم است

ولید المعلم: محاصره اقتصادی علیه سوریه نوعی تروریسم است
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 23:26

وزیر خارجه سوریه روز چهارشنبه در سخنانی در جلسه پارلمان گفت که «محاصره اقتصادی آمریکا و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه علیه مردم سوریه یک نوع از تروریسم است».

العالم - سوریه

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه روز چهارشنبه ضمن شرکت در جلسه پارلمان این کشور به تشریح تحولات مربوط به جنگ تروریسم علیه سوریه از ابتدای شروع بحران سال 2011 و نقش بعضی کشورها از جمله ترکیه در این جنگ پرداخت.

ولید المعلم گفت که «برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه که شریک در این توطئه از ابتدای آن بود، به گروه‌های تروریستی سلاح و عناصر آن را آموزش می‌دانند».

به گزارش سانا، وی افزود:«محاصره اقتصادی آمریکا و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه علیه مردم سوریه یک نوع از تروریسم است، چراکه علاوه بر شرکت‌های فعال در سوریه، آحاد مردم کشور و مقاومت دولت سوریه را هدف قرار می‌دهد.»

وزیر خارجه سوریه افزود: «ملت سوریه ثابت کرده که ملتی کم‌نظیر در مقاومت وشکیبایی است و سوریه به ریاست اسد و شجاعت نیروهای مسلح که امروز شدیدترین درگیری‌ها را در ریف شمالی حماه و ریف جنوبی ادلب به منظور آزادسازی هر وجبی از خاک این سرزمین از لوث تروریسم انجام می‌دهند، پیروز خواهد شد».

المعلم اظهار داشت که «غرب به دنبال فرسایشی کردن جنگ در سوریه واعمال محاصره اقتصادی علیه آن و جلوگیری از مشارکت کشورهای سرمایه گذار در بازسازی سوریه بوده است».

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که «جنگ هنوز به پایان نرسیده است، اما کشور در موقعیت بهتری قرار دارد ، هر چند هنوز پیروزی نهایی محقق نشده است».

جلسه پارلمان سوریه روز چهارشنبه به ریاست حموده صباغ رئیس پارلمان برگزار شد ودر جریان آن ولید المعلم وزیر خارجه سوریه و معاون نخست‌وزیر تحولات جدیدی که در عرصه منطقه‌‌ای وبین المللی رخ داده، ارائه دادند.

پربیننده ترین خبرها