لاریجانی: حضور در راهپیمایی روز قدس مقابله با طرح رذیلانه معامله قرن است

پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 20:24

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: آمریکا از طریق منابع مالی کشورهای خلیج فارس طرح رذیلانه معامله قرن را برای محروم کردن ملت فلسطین از وطن خود را دنبال می کند که حضور در راهپیمایی روز قدس پیام رسایی به این توطئه هاست.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح مجموعه ورزشی بزرگ پیامبر اعظم (ص) قم، در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امام خمینی (ره) با دور اندیشی پایه گذاری روز قدس در جهان بودند، افزود: روز قدس یادگار بزرگی برای ملت ایران و ملت‌های آزادی خواه جهان است تا جمعه آخر هر ماه مبارک رمضان جریان عظیمی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین در ایران و جهان شکل گیرد.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای اجرای طرح معامله قرن گفت: اصل منابع مالی طرح معامله قرن از طریق کشورهای پول دار خلیج فارس تامی ن می‌شود که این بدبختی کشورهای اسلامی است که با پول آنها به دنبال محروم کردن حق ملت فلسطین هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی، حضور مردم در این راهپیمایی فریاد رسایی در مخالفت با این توطئه‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه به طور قطع طرح معامله قرن به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: ملت فلسطین و آزادی خواهان منطقه و کشورهای اسلامی نسبت به این توطئه بیدارو آگاه هستند و همه گروه‌های فلسطین این طرح را محکوم کرده‌اند که این موجب به نتیجه نرسیدن این توطئه خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس امسال بسیار تأثیرگذار است و این توطئه را نیز ساقط می‌کند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی گفت: سرانه ورزشی کشور پایین است و باید همه تلاش کنیم تا در این بخش حجم سرمایه گذاری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری دولتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق محروم لازم است افزود: سیاست گذاری کشور کمک به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی است ولی برای توسعه در مناطق محروم نیاز به ورود و سرمایه گذاری دولت است.

لاریجانی، بسترسازی برای واگذاری طرح‌های ورزشی به بخش خصوصی را لازم دانست و گفت: ورود بخش خصوصی به عنوان یک اصل در ساخت و تکمیل طرح‌های ورزشی باید دنبال شود که در این زمینه اقدام‌های خوبی توسط وزارت ورزش و جوانان انجام شده است.

مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) با ۹ هزار متر مربع زیربنا، شامل سالن ورزشی چند منظوره یک هزار و ۵۰۰ نفره، استخر سرپوشیده و سالن ورزشی کشتی پهلوانی و زورخانه در سطح بین المللی می‌باشد که ۳۵۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز این مجتمع ورزشی هزینه شده است.

پربیننده ترین خبرها