تظاهرات سحرگاهی مردم بحرین در حمایت از فلسطین

تظاهرات سحرگاهی مردم بحرین در حمایت از فلسطین
جمعه 10 خرداد 1398 - 16:54

مردم بحرین امروز پس از ادای نماز صبح با دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی به خیابان‌ آمدند و در حمایت از فلسطین شعار دادند.

العالم ـ بحرین

در حالی که شرایط امنیتی حکومت منامه در سرتاسر بحرین مانع آزادی عمل مردم در تظاهرات در حمایت از فلسطین است، امروز پس از نماز صبح تعدادی از مردم با حضور در خیابان‌ها و کوچه‌ها در حمایت از مردم فلسطین شعار دادند.

به گزارش شبکه المنار، آن‌ها در دست‌نوشته‌ها و اعلامیه‌ها مخالفت خود را با طرح موسوم به «معامله قرن» اعلام کردند. همچنین تظاهرات کنندگان تصاویر شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین را نیز در دست داشتند.

این راهپیمایی‌های صبحگاهی و به دور از دید مأموران امنیتی در حالی برگزار می‌شود که اجرای طرح معامله قرن قرار است از نشست اقتصادی بحرین در ۲۵ و ۲۶ ژوئن کلید بخورد.

الوفاق: هر کس از فلسطین دست بکشد، مشروعیت ندارد

در همین حال حزب «الوفاق» بحرین به عنوان بزرگ‌ترین حزب معارض این کشور در بیانیه‌ای در خصوص روز جهانی قدس، بزرگداشت این روز را یک وظیفه انسانی و سپس عقیدتی و سیاسی دانست و در خصوص برخی کشورهای همسو با عربستان سعودی نیز تأکید کرد:هر کسی که بخواهد دست از مسأله قدس بکشد یا در این خصوص کوتاهی کند، به طور عملی مشروعیت خود را از دست داده و از هویت انسانی و عربی و اسلامی خود دور شده است.

در این بیانیه ضمن مخالفت با میزبانی منامه از نشست اقتصادی آتی که در راستای اجرای «معامله قرن» صورت می‌گیرد، آمده است: حکومت بحرین حق ندارد تا از کنفرانس دشمن صهیونیستی که یادآور اعلامیه بالفور و کمپ دیوید است، میزبانی کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها