ایران در حال انجام مذاکرات مخفیانه است؟ + فیلم

جمعه 10 خرداد 1398 - 21:05

ظریف در مصاحبه با العالم گفت: سیاست خارجی ما شفاف است، منطق ما هم روشن است، ما گفته ایم که نیازی به میانجی‌گری نداریم

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف در گفتگو اختصاصی با شبکه العالم در پاسخ به سوالی پیرامون انتشار برخی اخبار در مورد تماس‌های محرمانه و یا حضور مخفیانه هیئت های دیپلماتیک گفت: آنچه که ما در سیاست خارجی دنبال می‌کنیم سیاست شفافی است، اگر خاطرتان باشد زمانی هم که ما مذاکرات قبلی با آمریکا را شروع کردیم، مقام معظم رهبری در سخنرانی‌شان در عید همان سال اعلام کردند که ما حتی می‌توانیم گفتگو کنیم لذا ما کار سری نداریم، سیاست خارجی ما شفاف است، منطق ما هم روشن است، ما گفته ایم که نیازی به میانجی‌گری نداریم.


بیشتر بخوانید:


وی تصریح کرد: آمریکا یک جنگ اقتصادی را علیه مردم ما شروع کرده است، حرف می شود زد، حرف هایی که توسط آمریکا زده می شود؛ یک روز حرف تند می زنند یک روز حرف مثبت تر می زنند اما برای ما عمل ملاک است. امروز آمریکا درگیر یک جنگ اقتصادی بسیار فعال علیه ایران است. آمریکا حتی به افراد مراجعه می کند و آنها را از داشتن یک روابط اقتصادی منطقی با ایران می ترساند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: این کاری است که آمریکا می کند، نه تنها خودش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را نیز نقض می‌کند بلکه دیگران را هم وادارمی کند که قطعنامه را نقض کنند مثل یک آدم قُلدر که سر چراغ قرمز چهار راه ایستاده باشد و به هر اتومبیلی که می‌خواهد رد شود بگوید تو اگر چراغ قرمز را توقف کنی من شیشه های ماشینت را می‌شکنم یا بگوید تو اگر از چراغ سبز بخواهی عبور کنی و بعد از آن نایستی من ماشین تو را از بین می‌برم؛ این سیاستی است که امروز آمریکا دنبال می کند، این سیاست باید متوقف شود؛ یعنی ساست قُلدری، سیاست تحمیل، سیاست تروریسم اقتصادی برای مردم ایران. وقتی این سیاست متوقف شود آن وقت اجوا کاملا تغییر خواهد کرد

پربیننده ترین خبرها