تاکید ماس بر رویکرد متفاوت آلمان و آمریکا در مسئله ایران در دیدار با پامپئو

تاکید ماس بر رویکرد متفاوت آلمان و آمریکا در مسئله ایران در دیدار با پامپئو
شنبه 11 خرداد 1398 - 09:26

وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای آمریکایی خود در برلین با تاکید بر اینکه آمریکا و آلمان در مسئله ایران رویکردهای متفاوتی دارند در عین حال اهداف هر دو را مشترک و روشن دانست.

العالم - ایران / سیاسی

به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، ایران ، مسئله شرکت چینی هوآوی و نورد استریم 2 همچنان از موضوعات مورد اختلاف بین آمریکا و آلمان است.

"مایک پامپئو"، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر روز گذشته خود به برلین بر اقدامات گسترده آمریکا علیه ایران تاکید کرده و بار دیگر از دیگر کشورها خواست که به تحریم های آمریکا علیه این کشور پایبند باشند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم گفت: با وجود اختلافات با آمریکا همچنان در تبادل تنگاتنگ عالی با واشنگتن قرار داریم.

وی تاکید کرد که آلمان و آمریکا در سیاست ایران اهداف برابری را دنبال می کنند: ما می خواهیم از این مسئله جلوگیری کنیم که این کشور به سلاح اتمی دست یابد و انتظار یک موضع گیری از طرف تهران درباره برنامه های موشکی بالستیک را داریم.

هایکو ماس با تاکید بر اینکه آلمان و ایالات متحده در حال حاضر در موضوع ایران راه های متفاوتی را می روند اما در عین حال گفت که هر دو در این راستا اهداف روشن و مشترکی دارند.

پامپئو همچنین با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم دیدار و گفتگو کرد.

مرکل پنجشنبه شب در سخنانی در دانشگاه هاروارد آمریکا مجددا شدیدا بدون اینکه نامی از ترامپ ببرد به سیاست های انزواطلبانه و ناسیونالیستی وی انتقاد وارد کرد.

پامپئو همچنین بر انتقادات خود درباره همکاری آلمان با شرکت چینی هوآوی در ایجاد اینترنت نسل پنجم تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه چین امنیت ملی آمریکا، اروپا و دموکراسی غربی را تهدید می کند گفت که باید اطمینان حاصل شود که شبکه داده هایی که اطلاعات آمریکا در آن جریان پیدا می کند قابل اعتماد بوده و در دست حزب کمونیست چین نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین این مسئله را آشکار کرد که دونالد ترامپ از افزایش بودجه دفاعی آلمان که اخیرا انجام شده است راضی نیست.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها