ائتلاف «دولة القانون» عراق: حاکمان سعودی به حمایت از تروریسم پایان دهند

ائتلاف «دولة القانون» عراق: حاکمان سعودی به حمایت از تروریسم پایان دهند
شنبه 11 خرداد 1398 - 17:57

یکی از رهبران ائتلاف «دولة القانون» تأکید کرد، تروریسمی که عربستان رهبری آن را در عراق، سوریه و منطقه بر عهده دارد، هنوز به پایان نرسیده است.

العالم - عراق

ائتلاف «دولة القانون» به رهبری «نوری مالکی» نخست وزیر پیشین عراق نسبت به تحرکات عربستان سعودی علیه عراق هشدار داد.

«محمد الصهیود» از رهبران این ائتلاف تأکید کرد که «بعید نیست که پس از رد بیانیه [اجلاس] مکه توسط عراق، سعودی موضع یا اقدام انتقامگیرانه‌ای انجام دهد».

الصهیود به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که «تروریسمی که عربستان رهبری آن را در عراق، سوریه و منطقه بر عهده دارد، هنوز به پایان نرسیده است».

وی با بیان این مطلب افزود: «سعودی در حال حاضر در همه جبهه‌ها و کنفرانسهایی که برگزار کرد، در بدترین وضعیت خود قرار دارد».

عضو ائتلاف دولة القانون بر این باور است که هدف از برگزاری چنین کنفرانسهایی، حمایت از سعودی است، ولی «حاکمان آن باید دست از سیاست حمایت از تروریسم بردارند».

الصهیود ادامه داد: «موضع عراق، ثابت، قوی و مخالف سیاست حمایت از تروریسم است و [این کشور] پس از پیروزی در برابر تروریسم، در وضعیت قدرتمندانه‌ای قرار دارد».

وی با بیان اینکه عراق از هیچ اقدام انتقام‌گیرانه‌ای نمی‌ترسد، تصریح کرد که بغداد می‌تواند مانع از انجام این اقدام شود و قادر است که بدان پاسخ دهد.

بیشتر بدانید:

دفاع رئیس‌جمهور عراق از ایران در اجلاس مکه

در بیانیه پایانی اجلاس فوق‌العاده سران عرب که جمعه (روز گذشته) برگزار شد، ادعا شده بود که جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند.

در این بیانیه بدون اشاره به حمایتهای سعودی از گروههای تروریستی، «توقف مداخله مداوم ایران در بحران سوریه» مورد مطالبه قرار گرفته بود.

وزارت خارجه سوریه اما شامگاه جمعه در واکنش به این ادعا، تأکید کرد که حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و به همین دلیل حضور تهران قانونی است.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق ضمن اعلام مخالفت بغداد با این بیانیه، ابراز امیدواری کرد که امنیت ایران مورد هدف قرار نگیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها