برخورد نیروهای امنیتی نیجریه با شیعیان این کشور

برخورد نیروهای امنیتی نیجریه با شیعیان این کشور
شنبه 11 خرداد 1398 - 21:45

نیروهای امنیتی نیجریه ضمن اعمال خشونت علیه هواداران رهبر جنبش اسلامی این کشور، برای متفرق کردن مردم از گازهای اشک آور استفاده کردند.

العالم - آفریقا

نیروهای امنیتی نیجریه روز گذشته مانع از برگزاری تظاهرات هواداران «شیخ زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه (IMN) شدند.

به نوشته وبگاه «صحرا ریپوترز» این حادثه در ایالت «کادونا» رخ داد و نیروهای امنیتی با صف آرایی مقابل هواداران شیخ زکزاکی، تیرهای هوایی شلیک کردند.

یورش پلیس به هواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه

نظامیان نیجریه در آذر ماه سال 94 در یورشی وحشیانه به محل سکونت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه، تعداد زیادی را شهید و تعداد دیگری را زخمی کرده و شیخ و «زینت ابراهیم» همسر وی را دستگیر کردند. از آن زمان به بعد، مناطق مختلف نیجریه صحنه اعتراض‌های مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی و محکومیت ارتش این کشور بوده است.

بر اساس این گزارش، هواداران شیخ زکزاکی روز گذشته هنگام ورود به منطقه «احمدو بلو» با تجمع نیروهای امنیتی مواجه شدند. در جریان این حادثه نیروهای امنیتی ضمن اعمال خشونت علیه هواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه، برای متفرق کردن جمعیت گازهای اشک آور و تیرهای هوایی شلیک کردند.

گزارش‌های رسیده از برگزاری تظاهرات مشابهی در «آبوجا» پایتخت نیجریه حکایت دارد. این وبگاه در خاتمه نوشت که از تعداد مجروحان احتمالی این حادثه اطلاعی در دسترس نیست.

چندی قبل و در جریان برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) نیز پلیس و ارتش نیجریه به عزاداران اربعین حمله کردند که در جریان این حمله ۴۲ نفر در شهر آبوجا به شهادت رسیدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها