تحلیل روز/

كنفرانس مكه؛ سقوط همزمان 'حاکمان عرب' و 'معامله قرن'

كنفرانس مكه؛ سقوط همزمان 'حاکمان عرب' و 'معامله قرن'
يکشنبه 12 خرداد 1398 - 17:18

به نظر می رسد کنفرانس مکه که عربستان و شماری از کشورها برای جلب همدردی و مقابله با دشمن فرضی برگزار کردند، به پایان رسید و برگزار کنندگان آن بیشتر از گذشته از چشم ملت خود افتادند به ویژه که برگزاری این کنفرانس با اقدام مردم در ساقط کردن معامله قرن در روز جهانی قدس همزمان شد.

العالم - عربستان سعودی

عربستان از نام مکه نه برای مقابله با معامله ترامپ که در صدد حذف مساله فلسطین و سلب باقیمانده حقوق ملت فلسطین است بلکه برای توجیه جنگ یمن و ادامه خونریزی های خود در آنجا از آن بهره برد که به یک بار خود و همراهانش از چشم افتادند.

عربستان همچنین از آن برای حمله به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد که روز جهانی قدس را برای مقابله با معامله قرن که مورد حمایت حاکمان عرب است ، گرامی داشتند، که اینجا نیز برای دومین بار سقوط کردند.

آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز با اطمینان گفت: امریکا و هوادارانش در تصویب و تثبیت معامله قرن شکست خواهند خورد.

ایشان تاکید کردند: انها امروز علنی نشان دادند که در صدد حذف مساله فلسطین و محو آن از مسائل عالم هستند، بدون شک آنها نخواهند توانست و ناکام خواهند ماند.

آیت الله خامنه ای در پاسخ به فشارهای امریکا به ایران که با تلاش برای تصویب معامله قرن همراه شده تاکید کردند: ایران هرگز بر سر مسائل ناموسی انقلاب که توان دفاعی یک نمونه از آن است ،مذاکره نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز تاکید کرد معامله قرن به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد .

همچنین نصرالله سید مقاومت نیز وعده سقوط معامله قرن را داد و امریکا را دعوت به سکوت کرد و اظهارداشت: طرح امریکا در منطقه بسیار ناپخته بوده و عوامل آمریکا در برابر آمادگی جبهه مقاومت برای هرگونه مقابله ، دستپاچه و ترسو هستند.

اما کارخانه های ساخت موشک های دقیق ، برجسته ترین پیام سید حسن نصرالله در سخنرانی وی بود که مطبوعات آن را "سخنرانی کوبنده " توصیف کردند.

نصرالله ، مرزهای ساترفیلد فرستاده امریکا را که در صدد اعمال فشار بر دولت لبنان برای ترسیم مرزهای آبی با اشغالگران است را ترسیم کرد.

سخنرانی کوبنده نصرالله امریکا و برخی کشورهای منطقه را که بر طبل جنگ می کوبند را به لرزه درآورد تا عقب نشینی کنند زیرا مقاومت، در صورت حمله امریکا به ایران ، آماده از بین بردن اهداف امریکا در منطقه است.

"زیاد نخاله " دبیر کل جنبش جهاد اسلامی نیزدر روز جهانی قدس گفت : اگر رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کند پاسخ تکان دهنده ای خواهد دید که فقط به تل آویو محدود نخواهد بود و فرودگاه ، اهداف نظامی و اقتصادی دیگر نیز هدف قرار خواهد گرفت.

یحیی السنوار رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز همین مطالب را تکرار کرد.

نیروهای مقاومت اکنون خودشان موشکهایشان را می سازند و آماده دفاع از سرزمین و کرامت خود هستند که حاکمان عرب در صدد حذف آن از قاموس کشورهای عربی و اسلامی هستند.

مردم یمن که از حملات متجاوزان به تنگ آمده اند اعلام کردند، تا زمانی که رژیم سعودی و امارات تا این اندازه خون مردم مسلمان یمن را مباح می دانند ، زمان اجرای معادله مقاومت آغاز شده است.

هر انسانی حق دارد از جان خود و فرزندانش و سرزمین و کرامت خود دفاع کند و مسلمانان به ویژه یمنی ها از جمله کسانی نیستند که ذلت بپذیرند وآنان فقط تماشاگر کشته شدن جگر گوشه هاشان باشند.

سردار "علی فدوی " معاون فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تاکید کرد یمنی ها خود سلاح های مورد نیاز خود را می سازند و ایران نمی تواند به آنان کمک کند زیرا یمن کاملا از سوی آمریکا و عربستان در محاصره است، اگرایران عملا آنان را یاری می کرد، نیروهای مقاومت یمن هم اکنون ریاض را تسخیر کرده بودند.

علاء الحلبي - العالم

پربیننده ترین خبرها