پنتاگون: ضرورتی برای احیای رزمایش‌ نظامی با کره جنوبی وجود ندارد

پنتاگون: ضرورتی برای احیای رزمایش‌ نظامی با کره جنوبی وجود ندارد
يکشنبه 12 خرداد 1398 - 21:40

وزیر دفاع موقت آمریکا گفت، در حال حاضر از سرگیری رزمایش‌ نظامی مشترک با کره جنوبی که «دونالد ترامپ» بعد از اولین دیدار با رهبر کره شمالی دستور تعلیق آن را صادر کرده بود، ضرورتی ندارد.

العالم - آمریکا

«پاتریک شاناهان» وزیر دفاع موقت و سرپرست این وزارتخانه در جمع خبرنگاران آمریکایی که او را در سفر از سنگاپور به کره جنوبی همراهی کرده‌اند، گفت که در حال حاضر نیازی به برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی که پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا دستور تعلیق آن را صادر کرده، وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزیر دفاع موقت آمریکا امروز یکشنبه در حضور تعدادی از خبرنگاران به سوالی درباره احتمال از سرگیری رزمایش‌های نظامی تعلیق شده این کشور با کره جنوبی پاسخ داد.

خبرنگاری از پاتریک شاناهان درباره بن بست کنونی در مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی در خصوص خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و تاثیر آن بر احتمال از سرگیری رزمایش‌های نظامی ایالات متحده در منطقه سوال کرد.

وزیر دفاع موقت آمریکا گفت: «من فکر نمی‌کنم که (از سرگیری رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی) ضروری باشد».

رئیس موقت پنتاگون که روند احراز صلاحیت او به عنوان وزیر دفاع آمریکا در مجلس سنای این کشور در حال بررسی است، البته تاکید کرد که علیرغم تعلیق رزمایش‌های نظامی آمریکا با کره جنوبی، ارتش آمریکا از آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات احتمالی برخوردار است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۷ بعد از اولین دیدار خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که در سنگاپور برگزار شد، دستور تعلیق رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی را صادر کرده بود.

به گفته تحلیلگران، ترامپ این اقدام را به عنوان حسن نیت انجام داد اما تنش‌ها بین دو کشور بر سر مسائلی از قبیل درخواست‌های یکجانبه واشنگتن برای خلع سلاح اتمی کره شمالی و تحریم‌ها همچنان ادامه دارد و دومین نشست ترامپ و کیم در ویتنام هم نتوانست این تنش‌ها را رفع کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها