حمله پهپادی مبارزان یمن به رژه متجاوزان

حمله پهپادی مبارزان یمن به رژه متجاوزان
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 05:24

یگان پهپادی انقلابیون یمن رژه متجاوزان در پایگاهی در شهر «عدن» را هدف حمله قرار داد.

العالم - یمن

شبکه «المسیره» یمن بامداد دوشنبه (به وقت تهران) از حمله یگان‌های پهپادی نیروهای انقلابی به یک پایگاه نظامی در شهر «عدن» خبر داد.

بر اساس این گزارش، در این حمله که در جریان برگزاری یک رژه در پایگاه نظامی «رأس عباس» در شهر عدن انجام شده، یگان‌های پهپادی ارتش یمن از پهپاد «قاصف k2» استفاده کرده‌اند.

المسیره به نقل از یک منبع در نیروی هوایی یمن تایید کرده است که در پی این حمله، در پایگاه هدف انفجاری رخ داده است.

شبکه «اسکای نیوز» عربی وابسته به امارات عربی متحده ورود یک پهپاد به حریم هوایی این پایگاه نظامی را تایید کرده، اما مدعی شده است که این پهپاد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

ساعتی پیش هم شبکه المسیره گزارش داده بود که یگان‌های پدافندی ارتش یمن موفق شده یک فروند پهپاد جاسوسی را که بر فراز شهر «الحدیده» در حال پرواز بوده، منهدم کند.

یک منبع نظامی به این شبکه گفته است که این پهپاد متعلق به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی بوده و به دلیل نقض آتش‌بس و عبور از حریم هوایی مشخص‌شده بر اساس توافق، هدف قرار گرفته است.

عربستان سعودی، امارات و چند کشور عربی همپیمان آن‌ها از سال ۲۰۱۵ به صورت مرتب شهرهای مختلف یمن را هدف حملات گسترده هوایی قرار داده‌اند. بر اثر این حملات، بیش از ۵۰۰۰۰ نفر که اغلب آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند کشته و صدها هزار تن دیگر زخمی و آواره شده‌اند. سازمان ملل بحران پیش‌آمده به واسطه حملات و محاصره یمن را «بزرگترین بحران بشری معاصر» توصیف کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها