اتحادیه اروپا خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان در سودان شد

اتحادیه اروپا خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان در سودان شد
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 16:41

یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا ضمن حمایت از اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در سودان، انتقال قدرت به غیرنظامیان در اسرع وقت را خواستار شد.

العالم - اروپا

اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از سران نظامی سودان خواست تا به مردم اجازه دهند به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض کنند. اروپا همچنین خواستار انتقال سریع قدرت به غیرنظامیان شد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا در این مورد گفت: «ما تحولات را خیلی نزدیک زیرنظر داریم که حملات امروز علیه معترضان غیرنظامی را هم شامل می‌شود. ما از شورای نظامی می‌خواهیم تا عملکرد مسئولانه داشته باشد و به حق مردم مبنی بر ابراز نگرانی آنها احترام گذاشته شود.»

وی افزود: «هر تصمیمی برای تشدید استفاده از زور فقط به خراب شدن روند سیاسی منجر خواهد شد... اولویت اتحادیه اروپا همچنان انتقال قدرت در اولین فرصت به غیرنظامیان است.»

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری عبدالفتاح البرهان قدرت را به دست گرفت.

این شورا مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر قرار گرفت. معترضان خواستار آن هستند که این شورای نظامی قدرت به دولتی مدنی تحویل دهد؛ به همین دلیل به تحصن خود در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم ادامه داده‌اند.

استمرار اعتراضات در حالی است که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن‌بست رسیده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها