شروطی برای برپایی «کردستان سوریه»؛ توطئه اشغالگران صهونیست برای تِکه تِکه کردن سوریه!

شروطی برای برپایی «کردستان سوریه»؛ توطئه اشغالگران صهونیست برای تِکه تِکه کردن سوریه!
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 23:25

برخی منابع ویژه قسد{نیروهای سوریه دموکرات}، از نشست محرمانه میان مسئولان کرد و اویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم اشغالگر برای بررسی چندین مساله متعلق به مناطق تحت سیطره قسد در شمال و شرق سوریه خبر دادند.

العالم - عراق

مراکز هماهنگی عناصر مسلح به نقل از این منابع آورده است که این نشست در 10 ماه گذشته برگزار شد.

آنها تاکید کردند که در این نشست محرمانه صالح مسلم، از روسای حزب "اتحاد دموکرات کرد" و شاهوز حسن، از روسای "الحزب" و الدار خلیل، مسئول ارشد در جنبش "جامعه دموکرات کرد"مشارکت کردند.

به نوشته این منابع، این نشست به حمایت نظامی "اشغالگران صهیونیست" از قسد و منطقه امن که قرار است در شمال و شرق سوریه ایجاد شود و نیز روابط کردی ـ اسراییلی و راه‌های توسعه آنها مورد بررسی قرار گرفت.

این منابع تاکید کردند که لیبرمن وعده هایی مبنی بر حمایت گسترده نظامی "اسراییل" از قسد و منع پرواز در مناطق تحت کنترل آنها در سوریه ارائه داد به شرط آنکه مدیریت مشترکی با "شورای ملی کرد" و دیگر طیف ها و احزاب کرد ایجاد گردد و بر تشکیل این مدیریت توافق حاصل شد اما زمان آن مشخص نشد.

این منابع افزودند در صورت موافقت با شرط‌های اسراییلی درباره مدیریت مشترک، اسراییل به قسد در تاسیس کردستان سوریه شبیه به انچه که در عراق است، کمک خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها