عصبانیت انگلیسی ها از سفر ترامپ به کشورشان

عصبانیت انگلیسی ها از سفر ترامپ به کشورشان
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 19:02

ضیافت پرشکوهی به افتخار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ پادشاهی بکینگهام در لندن پایتخت انگلیس برگزار شد و در خارج این کاخ تعداد زیادی از انگلیسی ها در اعتراض به سفر ترامب به کشورشان تجمع کردند.

العالم - اروپا

یکی از انگلیسی ها در خارج کاخ بکینگهام شعار می داد "با صدای بلند و رسا تکرار کنید: دونالد ترامپ اینجا خوش نیامده است" و "ترامپ منفور و نژادپرست" است.

دیگر انگلیسی های معترض هم این شعارها را تکرار می کردند و از ترامپ می خواستند که کاخ را ترک کند.

یک دختر انگلیسی هم گفت: من برای اعتراض به دونالد ترامپ اینجا آمده ام و مخالف نژادپرستی وی و رفتارش با مهاجران خصوصاً جدا کردن کودکان از خانواده هایشان و خروجش از توافقنامه آب و هوایی پاریس هستم. ترامپ فردی غیر قابل تحمل است. در زندگی از کسی به اندازه ترامب متنفر نبوده ام.

معترضان انگلیسی همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که در این دست نوشته ها از سیاست های جنگ افروزانۀ ترامپ در خاورمیانه انتقاد کرده بودند و در پلاکاردهای دیگر هم از دولت لندن به علت دعوت از ترامپ برای سفر به انگلیس انتقاد کرده بودند.

یکی دیگر از معترضان انگلیسی اعلام کرد : ما اینجا نیامده ایم که به شخص ترامپ اعتراض کنیم زیرا مساله اصلی سیاست های وی است سیاست های وی نژادپرستانه و تفرقه افکنانه است . ترامپ فردی متعادل نیست و رئیس جمهوری متعادل نیست بلکه رئیس جمهوری نژادپرست و ضد زن است.

میادین شهر منچستر هم شاهد اعتراضات مردمی بود. معترضان همچنین به هزینه های سنگینی که دولت انگلیس برای تأمین امنیت سفر ترامپ هزینه کرد، انتقاد کردند.

یکی از معترضان اعلام کرد : من از کمبریج هستم . من مسافت 90 مایلی (145 کیلومتر) را برای اعتراض به سفر ترامپ به کشورم پیموده ام. او باید از کشور ما رانده شود و هیچ رابطه ای با وی وجود نداشته باشد.

جرمی کوربین رئیس مخالفان انگلیس هم ترامپ را نژادپرست خواند.

صادق خان شهردار لندن هم با سفر ترامپ به انگلیس مخالفت کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها