عریقات: سخنان کوشنر درباره فلسطینی ها نژادپرستانه است

عریقات: سخنان کوشنر درباره فلسطینی ها نژادپرستانه است
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 23:07

«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره گفت: اظهارات جرد کوشنر مشاور رئیس جمهوری آمریکا در خصوص فلسطینی ها نژاد پرستانه است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش الجزیره، عریقات گفت: در لابه لای اظهارات جرد کوشنر مشاور رئیس جمهوری آمریکا در خصوص فلسطینی ها نژاد پرستی دیده می شود.

کوشنر پیش تر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی (HBO) بدون اشاره به تشکیل کشور فلسطین، نسبت به توانایی فلسطینی ها برای حکومت و اداره امور، ابراز تردید کرده بود.

وی افزود: نشست منامه تلاشی برای نابود کردن طرح ملی فلسطینی است.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین همچنین خواستار تحریم گروه اعزامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کشورهای عربی برای جلب حمایت آنها از طرح موسوم به معامله قرن شد و از اعضای آن به عنوان «گروه شهرک نشینان صهیونیست» نام برد.

نشست منامه به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است، روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

دولت ترامپ در برخی موارد از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و قطع کمک‌های مالی به پناهندگان فلسطینی، طرف اسرائیلی را در موضع قوی‌تری قرارداده است، این درحالی است که فلسطینی ها طرح کوشنر را رد کرده اند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ به تازگی از رونمایی بخش اول معامله قرن شامل برگزاری «کارگاه» جذب سرمایه گذاری برای کرانه باختری، غزه و منطقه خبر داد.

همچنین گفته شده است که کارگاه توسط جرد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلت فرستاده ویژه این کشور در خاورمیانه اداره می‌شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها