قطر چگونه از شکست های عربستان سود برد؟

چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 14:19

ناجی صفا کارشناس سیاسی مسائل منطقه ضمن اشاره به اختلافات قطر و عربستان و تنش های اخیر فیما بین آنها اذعان کرد که این مسئله جدیدی نیست بلکه تکرار یک اختلافی قدیمی در سطحی بالاتر خصوصا بعد از اجلاس عربستان می باشد.

العالم - عربستان

صفا با حضور در برنامه "مع الحدث" شبکه العالم اظهارداشت: طبیعی است که کسی به شکست خورده ملحق نمی شود و عربستان چه در یمن و چه در منطقه به معنای واقعی کلمه شکست خورده است.

وی گفت: عربستان حتی در معامله قرن که بسیار برای آن تبلیغ می کرد و همچنین در تشکیل ناتو عربی با ناکام ماندن توطئه های آمریکا شکست خورده است.

صفا ادامه داد: شکست های عربستان به قطر این امکان را داد که موقعیت و نقش خود در منطقه را بهبود ببخشد. وی اشاره کرد که روابط عربستان و قطر در سابق بسیار خوب بود چرا که قطر امیر نشینی کوچک در منظومه سیاسی عربستان بود .

این کارشناس سیاسی مسائل منطقه در پایان اضافه کرد که قطر استراتژی معینی برای خود ترسیم کرده است که بر اساس آن هر قدر وضعیت اقتصادی ان بهبود یابد دنبال هدفی مشخص در منطقه می رود، امری که سعودی ها را به شدت منزجر کرده، زیرا سعودی ها می خواهند حرف امر و نهی در منطقه را فقط آنها بزنند.

پربیننده ترین خبرها