پیشروی نیروهای یمنی در استان الجوف

پیشروی نیروهای یمنی در استان الجوف
چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 17:23

سرتیپ «یحیی السریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نیروهای یمنی در آخرین عملیات خود در استان "الجوف" در شمال یمن موفق شدند بیش از ۴۰ کیلومتر از اراضی این استان را از کنترل مزدوران آل سعود خارج کنند.

العالم - یمن

تارنمای شبکه خبری "المسیره" یمن با پوشش سخنان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نوشت: در عملیات نظامی وسیع نیروهای مسلح یمن مناطق «الصفحه و الوجف» در «الخب و الشعف» شهرستان های بزرگ الجوف به طور کامل آزاد شدند.

به گفته سرتیپ السریع، حمله نیروهای ویژه یمنی به مناطق یادشده از سه محور آغاز شد و در مجموع بیش از ۲۶ موضع و پایگاه دشمن به کنترل نیروهای دولت نجات ملی درآمد.

وی افزود: مساحت مناطق آزاد شده به بیش از ۴۰ کیلومتر مربع می رسد.

به نوشته المسیره، در جریان این عملیات ده ها مزدور سعودی کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند، همچنین تجهیزات بسیاری در این عملیات از عناصر مزدور به غنیمت گرفته شد.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، این عملیات در راستای اجرای سیاست های عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن انجام می شود.

رهبر انصارالله پیشتر گفته بود سال پنجم جنگ علیه یمن سال پیروزی و تعیین کننده ای خواهد بود.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامعه عمل بپوشانند.

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها