سوریه: اهمیتی به سخنان آمریکا نمی‌دهیم، آن‌ها باید در عمل خود را ثابت کنند

سوریه: اهمیتی به سخنان آمریکا نمی‌دهیم، آن‌ها باید در عمل خود را ثابت کنند
چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 18:07

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که آمریکا نه با سخنانش بلکه باید با اقداماتش ثابت کند که قصد نزدیک شدن به دولت سوریه را دارد.

العالم - سوریه

«ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه دمشق هیچ اهمیتی به سخنان آمریکایی‌ها نمی‌دهد، گفت که این تنها مردم سوریه هستند که باید در خصوص ماندن یا رفتن دولت نظر بدهند.

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری روسیا الیوم در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر اینکه آمریکایی گفته‌اند که به دنبال تغییر دولت سوریه نیستند گفت: اهمیتی به این گونه مواضع نمی‌دهیم و منتظر سخن دیگران نیستیم.

ایمن سوسان در ادامه تأکید کرد: «ماندن یا نماندن دولت سوریه موضوعی است که هیچ کس حق اظهار نظر در خصوص آن را ندارد و این مسأله را صرفا مردم سوریه تعیین می‌کنند.»

این مقام رسمی سوری با بیان اینکه اهمیتی به سخنان دیگران نمی‌دهیم گفت که دمشق منتظر اقدامات عملی آمریکا برای نزدیک شدن دو کشور است و هنگامی که آمریکا حضور غیر قانونی خود در سوریه را برچیندپایان دهد و از حمایت تروریسم و ایجاد چتر حمایتی برای آن‌ها دست بردارد و به تحریم و محاصره اقتصادی سوریه پایان دهد؛ در آن زمان می‌تواند گفت که دو کشور به یکدیگر نزدیک شده‌اند.

پیش از این روزنامه «الشرق‌الاوسط» به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شده بود آمریکا به روسیه پیشنهاد داده مسکو در ازای به رسمیت شناختن «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه به کارزار آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه کمک کند. این روزنامه مدعی شده بود این رایزنی‌ها قرار است در دیداری سه‌جانبه میان مشاوران امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اسرائیل و روسیه در ماه جاری مطرح شود.

معاون وزیر خارجه سوریه در خصوص عملیات ادلب و اینکه این عملیات تا به کجا ادامه خواهد داشت نیز گفت که طبق قانون اساسی سوریه، ارتش موظف به آزادی تمامی خاک کشور است. ارتش سوریه و متحدان این کشور از ششم اردیبهشت گذشته عملیات وسیعی را در حومه شمال و غرب استان حماه و اخیرا در جنوب استان ادلب علیه تروریست‌های جبهة النصره آغاز کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها