ناگفته های از گروه های تروریستی فعال در صحرای سینا

ناگفته های از گروه های تروریستی فعال در صحرای سینا
چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 22:11

 حمله امروز گروه‌های تروریستی به شمال سینا که منجر به کشته شدن 8 نیروی امنیتی بار دیگر نظرها را متوجه گروه‌های تروریستی فعال در این منطقه کرده است.

العالم - مصر

در اینجا به 5 حقیقت در خصوص این گروه‌های تروریستی فعال در صحرای سینا اشاره می کنیم

1- در منطقه سینا گروه بزرگی از تروریست ها فعالیت می کنند که بعضی از آنها با ایدئولوژی "جهاد جهانی" مانند : انصار بیت المقدس ، مجلس شورای مجاهدین در بیت المقدس، تکفیر و هجرت و جیش الاسلام تشکیل شده اند و برخی دیگر با ایدئولوژی "سلفی جهادی" مانند پرچم های مشکی، سازمان جهاد، توحید، سازمان سلفی جهادی، سازمان انصار الجهاد فعالیت می کنند.

2- اغلب این گروهها از بطن فکری سازمان "القاعده" تشکیل شده اند بدون آنکه ارتباطی سازمانی با آن داشته باشند تا اینکه گروهک تروریستی داعش بعد از سقوط حسنی مبارک در سال 2011 در آنجا آغاز به کار کرد.

3- در سال 2014 گروه تروریستی داعش از تشکیل "ولایت سینا" به رهبری گروه انصار بیت المقدس که تندرو ترین گروه تروریستی حاضر در سینا است را اعلام کرد. گفتنی است که انصار بیت المقدس پیش از اعلام ولایت سینا بیعت خود را با داعش اعلام کرده بود.

4- اغلب این گروهها در غارهای اطراف کوه "الحلال" که در مرکز صحرا سینا قرار دارد مستقر هستند که مناطقی صعب العبور و ناهموار می باشند و حمله به ارتش مصر را برای آنها آسان می کند.

5- حملات تروریستی در سینا به دو عامل مشترک باز می گردد، اول زمان حمله که اغلب در زمان اعیاد به وقوع می پیوندند تا بیشترین تعداد ممکن را قربانی کنند. دوم در روش حمله است که اغلب تروریست ها از ماشین های بمب گذاری شده ضد نیروهای "صاعقه" که به نوعی خط مقدم ارتش مصر برای مبارزه با تروریست ها به شمار می روند استفاده می کنند.

گفتنی است که ارتش مصر در فوریه سال گذشته عملیات گسترده "سینا 2018" را برای نابودی این گروه ها در صحرای سینا و دلتای مصر و غرب رود نیل به اجرا گذاشته بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها