ایران 5 سوریه صفر/ رونمایی از نخستین ترکیب ویلموتس در آزادی

 ایران 5 سوریه صفر/ رونمایی از نخستین ترکیب ویلموتس در آزادی
پنج‌شنبه 16 خرداد 1398 - 19:17

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود همراه با مارک ویلموتس در ورزشگاه آزادی برابر سوریه قرار گرفت و در پایان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی قاطع دست یافت.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه امروز (پنجشنبه) در دیداری تدارکاتی و در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی سوریه رفت.

دیدار امشب با قضاوت «علیرضا فغانی» و در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد.

حملات ایران در دقیقه ۳۰ به نتیجه رسید و «علیرضا جهانبخش» با تیزهوشی موفق شد گل نخست بازی را به ثمر برساند.

در دقیقه ۳۸ همکاری بازیکنان ایران منجر شد تا «مهدی طارمی» زننده دومین گل تیم کشورمان شود.

در دقیقه ۵۵ مهدی طارمی با گل زیبای قیچی برگردان دومین گل خود را دراین بازی به ثمر رساند و ایران را 3 بر صفر در برابر تیم ملی فوتبال سوریه پیش انداخت.

در دقیقه ۶۴ تیم سوریه می‌توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند که «علیرضا بیرانوند» با واکنش به موقع خود، دروازه تیم ایران را نجات داد.

طارمی سپس با ضربه سر، سومین گل خود را در این بازی به ثمر رساند و به این ترتیب تیم ملی فوتبال ایران را به چهارمین گل خود رساند.

در دقیقه 88 نیز اللهیار صیادمنش جوان ترین بازیکن تیم ملی کشورمان تنها پس از چند دقیقه حضور درترکیب تیم ملی اولین گل خود را قبل از رسیدن به سن 18 سالگی به ثمر رساند و تیم ملی ایران 5 هیچ از سوریه پیش افتاد.

در پایان این مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی دست یافت هرچند که تیم ملی سوریه با نفرات کامل در این مسابقه حاضر نشده بود. سه گل این دیدار در نیمه دوم بازی به ثمر رسید.

این نخستین حضور «مارک ویلموتس» بلژیکی روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران است.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضابیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی (محمدحسین کنعانی زادگان)، میلاد محمدی، امید ابراهیمی (سعید عزت اللهی)، کریم انصاری فرد (الهیار صیادمنش)، علیرضا جهانبخش (مهدی ترابی)، وحید امیری (مسعود شجاعی)، رامین رضائیان (وریا غفوری) و مهدی طارمی

ترکیب تیم ملی سوریه:

احمد مدنیه، علاء الشبلی (عبدالمالک)، شعیب العلی (عمر دیب)، عمرو میدانی، موید العجان، محمود المواس، تامر حاج محمد، خالد البیض، محمد المرمور، محمد الواکد (فراس خطیب) و عمر السومه

این نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران پس از ناکامی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ است.

تیم ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها برابر ژاپن با شکست سنگین سه بر صفر مواجه شد تا به هشت سال حضور «کارلوس کی روش» در تیم ملی فوتبال کشورمان پایان داده شود.

پربیننده ترین خبرها