لیگ ملت های والیبال 2019؛

برزیل 3 ایران 2 / ایران به یک امتیاز در برابر رنکینگ اول جهان دست یافت/ برنامه مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

برزیل 3 ایران 2 / ایران به یک امتیاز در برابر رنکینگ اول جهان دست یافت/ برنامه مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹
جمعه 17 خرداد 1398 - 11:54

تیم ملی والیبال ایران که در برابر تیم اول رنگینگ جهانی بازی زیبا و پایاپایی را به نمایش گذاشت، تا دست چهارم 2 بر 2 مساوی بود اما دست پنجم نتیجه را 15 بر 10 واگذار کرد و به این ترتیب 3بر 2 به حریف باخت تا به یک امتیاز این دیدار و برزیل به 2 امتیاز آن دست بابد.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

تیم ملی ایران در هفته دوم و چهارمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های والیبال 2019 امروز (جمعه) که از ساعت 11 و 10 دقیقه در ژاپن به مصاف برزیل رفته است، دست اول این بازی را با حفظ روند برتری های خود در این سری از بازی ها با نتیجه 25 بر 23 به پایان برد.

دست دوم را تیم ملی والییال برزیل به بازی برگشت و این دست را با نتیجه 25 بر 16 از تیم ملی والیبال کشورمان برد.

بازیکنان خوب تیم ملی والیبال کشورمان دست را بازی برگشتند و در دیداری دیدنی دست سوم را با نتیحه 25 بر 21 به پیروزی دست یافتند.

در دست چهارم بازی، والیبالیست های تیم ملی که قدرت خود را در طول بازی بر حریف دیکته کرده و همواره پیشتاز امتیازات بودند، سر انجام در جدالی نفس گیر نتیجه را 33 بر 31 به حریفی که رنگینگ اول جهانی است، واگذار کردند.

در دست پنجم تیم ملی والیبال کشورمان بازی را با نتیجه 15 بر 10 واگذار کرد و به این ترتیب ایران در مجموع با باخت 3 بر 2 در برابر تیم اول رنگینگ جهانی در یک بازی زیبا و پایاپای به یک امتیاز این بازی و برزیل به 2 امتیاز آن دست یافت.

تیم ملی برزیل برزیل، بهترین تیم 20 سال اخیر جهان در سال‌های اخیر بیشترین افتخارات را درو کرده و در رتبه اول رده‌بندی جهانی ایستاده است.

هفته نخست لیگ ملت‌ها که در چین برگزار شد، برای والیبال ایران رویایی به پایان رسید. شاگردان ایگور کولاکوویچ در سه بازی خود ۹ امتیاز کامل را گرفتند و به عنوان صدرنشین جدول رده‌بندی، راهی ژاپن شدند تا مسابقات هفته دوم را برگزار کنند.

حریف ایران در نخستین بازی هفته دوم، برزیل است. والیبال برزیل سال‌هاست رتبه اول رده‌بندی جهانی را در اختیار دارد اما شرایط تیم ملی این کشور تا پیش از آغاز هزاره سوم، به گونه دیگری بود. تا پایان قرن بیستم سه مدال طلا در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، لیگ جهانی ۹۳ و جام قهرمانان بزرگ جهان ۹۷، افتخارات بزرگ والیبال برزیل بود. اما از سال ۲۰۰۱ که «برناردو رزنده» یا به قول خود برزیلی‌ها «برناردینیو» هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، تاریخ والیبال این کشور و اصلاً تاریخ والیبال جهان به گونه دیگری ورق خورد.

برزیل در ۱۶ سال سرمربیگری رزنده به افتخاراتی رسید که بسیار بعید است هیچ مربی دیگری در تاریخ بتواند حتی به آن نزدیک شود. این تیم در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ در المپیک ۲ بار، در قهرمانی جهان ۳ بار، در جام جهانی ۲ بار، در جام قهرمانان بزرگ جهان ۳ بار و در لیگ جهانی ۸ بار به مدال طلا رسید. تازه این فقط مدال‌های طلا بود، نقره‌ها و برنزها بماند.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

هفته نخست، میزبان چین

جمعه ۱۰ خرداد: ایران ۳ - ایتالیا ۱

شنبه ۱۱ خرداد: ایران ۳ - چین ۰

یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران ۳ - آلمان ۰

هفته دوم، میزبان ژاپن

جمعه ۱۷ خرداد: ایران 2- برزیل 3

شنبه ۱۸ خرداد: ایران - آرژانتین، ساعت ۱۰:۴۰

یکشنبه ۱۹ خرداد: ایران - ژاپن، ساعت ۱۴:۱۰

هفته سوم، میزبان ارومیه ایران

جمعه ۲۴ خرداد: ایران - کانادا، ساعت ۱۸:۳۰

شنبه ۲۵ خرداد: ایران - لهستان، ساعت ۱۸:۳۰

یکشنبه ۲۶ خرداد: ایران - روسیه، ساعت ۱۸:۳۰

هفته چهارم، میزبان اردبیل ایران

جمعه ۳۱ خرداد: ایران - پرتغال، ساعت ۱۸:۳۰

شنبه اول تیر: ایران - استرالیا، ساعت ۱۸:۳۰

یکشنبه دوم تیر: ایران - فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰

هفته پنجم، میزبان بلغارستان

جمعه ۷ تیر: ایران - صربستان، ساعت ۱۸:۳۰

شنبه ۸ تیر: ایران - بلغارستان، ساعت ۲۲:۱۰

یکشنبه ۹ تیر: ایران - آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰

پربیننده ترین خبرها