در گفتگو با العالم مطرح شد؛

آمریکا یک سوم ملت ها را تحریم کرده است+فیلم

شنبه 18 خرداد 1398 - 14:05

علی فضل الله، استاد دانشگاه در رشته علوم سیاسی گفت روابط روسیه و چین تاریخ طولانی دارد و نظام سیاسی در چین بر اساس تجربه روسیه اداره می شود.

العالم - آمریکا

فضل با حضور در برنامه مع الحدث العالم تصریح کرد فشار آمریکا به خصوص در زمینه های تکنولوژی و تجاری و اقتصادی ادامه خواهد یافت و این کشور تهدید کرده است که مالیات های بیشتری را به ارزش صدها میلیارد دلار بر کالاهای چینی تحمیل خواهد کرد.

فضل الله با اشاره به امضای قراردادهای فروش سلاح بین امریکا و تایوان، همسایه چین و ژاپن و توسعه نظامی ناتو در مرزهای روسیه و تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه و بسیاری اقدامات دیگر، مسکو و پکن را به همگرایی و ائتلاف بین خود واداشته است.

وی با اشاره به این موضوع که آمریکا در حال حاضر حدود یک سوم ملت های جهان را به اشکال مختلف تحریم کرده است تصریح کرد این کشور سعی می کند با استفاده از قدرت نظامی و اقتصادی و بهره برداری از دلار، جهان را زیر سلطه خود بگیرد.

وی در ادامه گفت مشکل آمریکا با شرکت چینی هواوی، موفقیت و سیر پیشرفت تکنولوژی در این شرکت است در واقع آمریکا نمی خواهد هیچ کشوری در تکنولوژی از آمریکا پیش بیفتد یا حتی رقیب آن باشد.

پربیننده ترین خبرها