استقرار هواپیمای ویژه «جنگال نیروی هوایی آمریکا» در لهستان

استقرار هواپیمای ویژه «جنگال نیروی هوایی آمریکا» در لهستان
شنبه 18 خرداد 1398 - 18:20

آمریکا از استقرار هواپیمای ویژه «جنگال» در لهستان و در راستای حمایت از متحدان منطقه‌ای خود خبر داده است.

العالم - اروپا

نیروی هوایی آمریکا یک فروند هواپیمای «ای سی-130» ویژه جنگال (جنگ الکترونیکی) خود را به لهستان اعزام کرده است.

به نوشته شماره شنبه وبگاه «دیفنس بلاگ» این هواپیمای ویژه در پایگاه هوایی «کرزسینی» استقرار یافته و وظیفه آن انجام عملیات تاکتیکی هوایی و اخلال در مقر فرماندهی و مخابراتی دشمن است.

ای سی-130، مجهز به سامانه‌های جنگال (EA) بوده و قادر است از نیروهایی آمریکا و ائتلاف و همچنین نیروهای ویژه پشتیبانی کند.

بر اساس بیانیه منتشره شده، این هواپیمای ویژه قرار است همراه با دیگر نظامیان آمریکایی و لهستانی در رزمایش ویژه آمریکا و لهستان شرکت کند. این دو کشور قرار است در راستای افزایش سطح آمادگی خود رزمایش مشترک هوایی اجرا کنند.

نیروی هوایی آمریکا هفته گذشته نیز تعدادی جنگنده «اف- 16سی» خود را به لهستان اعزام کرد. آمریکا اعلام کرده این اقدام با هماهنگی با لهستان صورت گرفته و بیانگر تعهد به متحدان و شرکا به جهت افزایش سطح آمادگی امنیت منطقه‌ای است.

به نوشته دیفنس بلاگ، این هواپیمای ویژه جنگال پیشتر در عملیات هوایی آمریکا در کوزوو، هائیتی، لیبی، عراق، پاناما، صربستان و افغانستان شرکت داشته است.

ای سی-130، یکی از سه هواپیمای ویژه جنگال ارتش آمریکاست و قادر است رادارهای هشدار سریع دشمن را با پارازیت مختل کند.

این در حالی است که «جورجت موسباچر» سفیر آمریکا در لهستان چندی قبل در مصاحبه با روزنامه «فایننشال تایمز» گفت که واشنگتن به درخواست ورشو در حال برنامه‌ریزی و تدارک به منظور افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در لهستان است تا به این کشور برای مقابله با تهدیدهای روسیه کمک کند.

سفیر آمریکا در لهستان درباره افزایش تعداد نظامیان این کشور گفت که این افزایش، قابل توجه خواهد بود. وی به زمان دقیق افزایش حضور نظامیان آمریکایی اشاره‌ای نکرد. بنابر گزارش‌ها، در حال حاضر 4 هزار نظامی آمریکایی در لهستان مستقرند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز چندی قبل در سخنرانی سالانه خود در جمع قانونگذاران و اعضای دولت به واشنگتن نسبت به هرگونه استقرار سامانه موشکی در اروپا و نزدیک مرزهای روسیه هشدار داده بود.

پوتین در این سخنرانی با هشدار به آمریکا گفت که بهتر است واشنگتن «توهم برتری نظامی» را کنار گذارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها