شکایت فلسطین از سفیر نژادپرست آمریکایی!

يکشنبه 19 خرداد 1398 - 20:57

صحبت های دیوید فریدمن سفیر آمریکا در تل آویو در خصوص حق صهیونسیت ها در مالکیت کرانه باختری خشم گروههای مختلف فلسطینی را برانگیخت.

العالم - فلسطین

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از تهیه پیش نویس شکایتی علیه فریدمن در دادگاه جنایی بین المللی خبر داد و صحبت های اخیر وی را نژادپرستانه خطاب کرد، این در حالی است که گروه های مبارز فلسطینی نیز این صحبت ها را محکوم کردند.

صحبت های اخیر دیوید فریدمن سفیر ایالات متحده در تل آویو که در آن گفته بود رژیم صهیونیستی حق دارد که کرانه باختری را به سلطه خود در آورد و آن منطقه یک دولت شکست خورده(منظور فلسطین)نیازی ندارد.

وزارت خارجه فلسطین ضمن ابراز تاسف از این سخنان گفت: این صحبت های نژاد پرستانه باعث تنظیم شکایت نامه ای بر ضد او در دادگاه بین المللی جنایی شد تا به تلاش های وی برای تحمیل نظرات نژاد پرستانه اش رسیدگی شود، این صحبت ها میزان خطر وی برای امنیت منطقه را نشان می دهد.

حازم قاسم سخنگوی حماس خواهان توقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و باز گذاشتن دست مقاومت در نوار غزه شد. جنبش جهاد اسلامی فریدمن را یک صهیونیست تندرو که سیاست ها استعماری را دنبال می کند و تاکید کرد که عصر توسعه استعماری پایان یافته است

پربیننده ترین خبرها