پاسخ به ادعای فتوشاپ بودن قدرت موشکی ایران

پاسخ به ادعای فتوشاپ بودن قدرت موشکی ایران
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 11:48

وزیر امور خارجه کشورمان به سخنان اخیر برایان هوک در خصوص فوتوشاپ بودن توان موشکی ایران پاسخ داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای برایان هوک مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا مبنی بر فتوشاپ بودن توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: خواهیم دید.

ظریف روز یکشنبه پس از حضور در مدرسه علامه حلی و شرکت در ویژه برنامه «مأموریت من» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی این مطلب را بیان کرد.

برایان هوک اخیراً مدعی شده که ایران تصاویر مربوط به آزمایش‌های موشکی و جنگنده‌های خود را با فتوشاپ ساخته و تهران را به بزرگنمایی دستاوردهای دفاعی و پنهان‌کاری درخصوص نیات واقعی خود متهم کرده است.

وی در پیامی ویدئویی گفته، ایران صحنه‌های پرتاب موشک خود را با فتوشاپ خلق کرده تا به این ترتیب توانایی‌های موشکی خود را به رخ بکشد.همچنین ایرانی‌ها تصاویر هواپیماهای قدیمی را هم دستکاری کرده‌اند تا آنها را به جای جت جنگنده رادارگریز جا بزنند.

ادعاهای کودکانه هوک در خصوص اقتدار موشکی ایران در حالی است که با جستجوی ساده در اینترنت به راحتی عکس ها و تصاویر ویدیویی توانمندی دفاع موشکی ایران قابل مشاهده است.

در همین خصوص روز گذشته (یکشنبه 19 خرداد) خبر رونمایی سامانه پدافند هوایی «15 خرداد» ساخت متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تحویل آن به نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی منتشر شد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع کشورمان درخصوص قابلیت های این سامانه اعلام کرد که این سامانه می تواند اهدافی نظیر جنگنده و پهپادهای مهاجم را در برد 150 کیلومتر شناسایی و تا برد 120 کیلومتر ردگیری نماید و توانایی شناسایی اهداف پنهان‌کار در برد 85 کیلومتر و درگیری و انهدام آن‌ها را در برد 45 کیلومتری دارا می‌باشد. سامانه پدافند هوایی "15 خرداد" قادر است تعداد 6 هدف را بطور همزمان شناسایی و ردگیری نموده و علیه 6 هدف عملیات شلیک و انهدام را انجام دهد. از دیگر ویژگی‌های بارز این سامانه سلاح قابلیت تحرک پذیری آن می‌باشد، بگونه‌ای که زمان حاضر به جنگ و عملیاتی شدن آن کمتر از 5 دقیقه است.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا خاطرنشان کرد که واشنگتن فقط ایران را هدف قرار نداده بلکه کل کشورهای دنیا هدف قرار گرفته‌ اند به همین علت کشورها خود را از سیاست های یکجانبه آمریکا کنار کشیده اند.

ظریف همچنین به تصمیم چین و روسیه مبنی بر استفاده نکردن از دلار در مبادلات اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد، اکنون زمان خوبی برای همدلی است و اجازه ندهیم آمریکا سیاست‌های یک طرفه خود را علیه دنیا ادامه دهد.

پربیننده ترین خبرها