حیرت خبرنگار آلمانی از زیبایی تالار آینه وزارت خارجه ایران

حیرت خبرنگار آلمانی از زیبایی تالار آینه وزارت خارجه ایران
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 15:42

خبرنگار و گزارشگر ارشد روزنامه آلمانی "بیلد" که به همراه «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به تهران سفر کرده به حدی محو زیبایی تالار آینده وزارت خارجه ایران شده که ویدئویی کوتاه از آن در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است.

العالم ـ ایران ـ فرهنگی

زیبایی تالار آینده که محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در آن به مهمانان خارجی خوشامد می‌گوید، بار دیگر توجه خارجی‌ها را به خود جلب کرد.

«پاول رونتزهایمر» خبرنگار و گزارشگر آلمانی که همراه با وزیر خارجه این کشور به ایران سفر کرده با انتشار یک ویدئوی کوتاه در صفحه توئیتر، شگفت زدگی خود را از زیبایی معماری ایرانی به نمایش گذاشت.

این گزارشگر ارشد پرتیراژترین روزنامه آلمان که گویا طی سفر دوره‌ای هایکو ماس به منطقه با وی همراه بوده، گزارش‌های متعددی در خصوص رایزنی‌های سیاسی وزیر خارجه آلمان در اردن، عراق، امارات و ایران منتشر کرده است.

"رونتز هایمر" سفر هایکو ماس به تهران را سخت‌ترین مأموریت دیپلماتیک وی ارزیابی کرده و نوشته است که وزیر خارجه آلمان تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن ایران به ماندن در برجام به کار می‌گیرد.

وی همچنین بزرگترین چالش آلمان در خصوص برجام را عملیاتی کردن ساز و کار مالی ویژه با ایران (اینستکس) در بحبوحه تهدیدهای آمریکا به تحریم شرکت‌های آلمانی در صورت تجارت با ایران، عنوان می‌کند.

تالار آینده که جزو ساختمان‌های تاریخی مجموعه وزارت خارجه ایران است در حد فاصل میدان مشق و خیابان کوشک مصری قرار دارد، و پیش از این نیز توجه بسیاری از مقامات خارجی را به خود جلب کرده است.

هایکو ماس که شب گذشته (یکشبه) سفر خود به تهران را برای دیدار با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با حضور در وزارت امور خارجه ایران با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آلمان امروز علاوه بر دیدار با دکتر ظریف با دیگر مقامات عالیرتبه کشور از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت و گو می‌کند.
هایکو ماس در سفر به تهران، علاوه بر گفت‌وگو درخصوص آخرین سطح مناسبات ایران و آلمان، درخصوصآخرین وضعیت برجام و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی می‌کند.

وزیر خارجه آلمان در روزهای گذشته به عراق، اردن و امارات سفر کرد.

پربیننده ترین خبرها