اتهامات دوباره رئیس‌جمهور مستعفی یمن به نماینده ویژه سازمان ملل

اتهامات دوباره رئیس‌جمهور مستعفی یمن به نماینده ویژه سازمان ملل
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 14:36

«عبده ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل بار دیگر مدعی جانبداری نماینده این سازمان با انصارالله شد.

العالم- یمن

«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی دولت یمن بار دیگر «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن را به همراهی با برنامه‌های انصارالله درباره توافق «استکهلم» متهم کرد.

بر اساس گزارش روزنامه مصری «عربی ۲۱»، عبد ربه در دیدار دوشنبه (دیروز) خود با «رزماری دیکارلو» معاون «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به خروج یک‌جانبه نیروهای انصارالله از سه بندر در استان «الحدیده» اشاره کرد و مدعی شد این فقط یک «فریب» است؛ اتهاماتی که گریفیتس نیز آن را رد کرده است.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله در راستای تلاش برای اجرایی شدن توافق سوئد، در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ ماه می (۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت) به صورت یک‌جانبه از سه بندر کلیدی در غرب یمن خارج شدند.

رزماری دیکارلو در این دیدار بر تعهد برای تحقق صلح در یمن و حمایت جامعه بین المللی از یمن تأکید کرد و افزود: حضور تیم سازمان ملل در یمن با هدف ارائه کمک‌های ممکن است نه هیچ هدف دیگری.

روابط میان مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در یمن و دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی از ماه می گذشته بحرانی شده است. منصورهادی در اواخر ماه می در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل از آن‌چه «اقدامات غیر قانونی» گریفیتس خوانده است انتقاد کرد.

منصور هادی در این نامه صراحتا به بی طرف بودن نماینده سازمان ملل اعتراض کرده و نوشته بود که چرا رفتار نماینده سازمان ملل با انصارالله یمن و دولت مستقر در ریاض یکسان است؟ وی همچنین از اینکه گرفیتس با انصارالله همچون یک دولت قانونی و همراستای با دولت مستقر در ریاض رفتار می‌کند، بشدت انتقاد کرده بود.

پس از این نامه، دبیرکل سازمان ملل پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که روزماری دیکارلو مشاور امور سیاسی خود را به ریاض خواهد فرستاد تا در این خصوص با منصور هادی دیدار کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها